OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INKÖPSASSISTENT TILL OUTNORTH
Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt Own Brands-team i Göteborg. Du kommer att assistera vid produktframtagning och administrering av våra egenproducerade kläder och hårdvara. Den fasta punkten kommer att vara på vår konfektionsavdelning men under en början kommer jobbet även att innefatta att assistera produktcheferna på hårdvaruavdelningen.
Arbetet som produktchefsassistent är varierande och innefattar till stor del administrativa arbetsuppgifter kring inköp och produktion.
Dina arbetsuppgifter är bland annat
• Att assistera produktchefer vid produktion och framtagning av kläder och accessoarer.
• Kommunikation med våra utländska leverantörer.
• Leveransbevakning.
• Orderadministrering i vårt affärssystem SAP.
• Artikelhantering och hantering av pricats.
Din profil
• Du trivs med att jobba nära i team och har en ödmjuk inställning.
• Du är strukturerad, ordningsam och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
• Vi ser gärna att du har ett aktivt intresse för friluftsliv och de produkter du ska jobba med.
Kvalifikationer för tjänsten
• Van användare av Officepaketet (Excel, Word osv.)
• Goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift.
• Vana att arbeta i ett affärssystem är meriterande, gärna SAP.
• Har textila materialkunskaper.
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning/kvalificerad yrkesutbildning inom textil och inköp.
Är DU den vi söker?
Då kan vi erbjuda dig att vara med på vår resa framåt, där du tillsammans med engagerade kollegor arbetar i en trevlig och trivsam miljö. Vi arbetar med Outdoor-produkter och ser alltid till att lägga extra tid på att arbeta med hållbarhet och miljön i fokus.
Arbetsplatsen ligger i nybyggda lokaler ihop med vårt nybyggda lager på Hisingen i Göteborg.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%.
Välkommen med din ansökan!