OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av karriären med en vilja att utvecklas i en bred och intressant roll med stöd av erfarna kollegor? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som inköpsassistent, en nyinrättad roll hos Petcare AB, ett växande bolag inom zoobranschen.
Om Petcare AB
”Petcare AB är ett grossistföretag med ett stort produktutbud inom hund- och katt. Petcare arbetar i hela Skandinavien med både egen och välkända internationella märken inom djurartiklar och foder. Bolaget finns i moderna kontorslokaler i anslutning till 6000 m2 lager på Torsvik strax söder om Jönköping. Petcare AB har 25 anställda i Sverige, Danmark, Indien, Kina och USA som tillsammans omsätter ca 100 miljoner. Omsättningen har ökat kraftigt under år 2020, därför söker vi nu en inköpsassistent”.
Arbetsuppgifter:
Som inköpsassistent hos Petcare arbetar du tillsammans med inköpsansvarig med att genomföra och säkerställa effektiva inköp fokuserat på rätt pris, plats, produkt, kvalitet, leveranssäkerhet mm. Exempel på arbetsuppgifter:
- Kontakt med leverantörer i Europa, Asien och USA.
- Löpande inköp och hantering av inköpsfakturor.
- Uppföljning av order och svara på frågor gällande produkter.
- Registrering och uppdatering av produkter i systemet.
- Övrig administration
Vem är du?
Vi söker dig som vill växa och utvecklas inom inköp. Du har en högskoleutbildning alt. eftergymnasialutbildning inom inköp/logistik eller liknande. Erfarenhet av inköp och/eller tulldeklaration är meriterande men inget krav. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Du ha en hög digital mognad samt goda kunskaper i excel. Erfarenhet av Dynamics 365 Business Central (NAV) är meriterande men inget krav.
Som person är du serviceinriktad, framåt och engagerad. Du motiveras av att arbeta i ett periodvis högt tempo. Du är även en genuin teamspelare som bidrar på ett positivt sätt till en grupp. Du är snabblärd, organiserad och noggrann. Du trivs med frihet under ansvar och är inte rädd för att hugga i och stötta dina kollegor när det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder en varierad och omväxlande roll med många externa och interna kontakter i ett snabbväxande företag med stark entreprenörsanda. Arbetsklimatet är öppet och inkluderande med stark framåtanda där man arbetar teamorienterat och engagerat för att stötta och hjälpa varandra och företagets kunder.
Låter det intressant?
Välkommen att söka tjänsten via www.rekryteringshuset.se. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta rekryteringskonsult Niklas Lindomborg som nås på 0727-125573 alternativt niklas@rekryteringshuset.se. Vi arbetar löpande i denna rekrytering så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502