OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsassistent till Praktikertjänst Praktikertjänst är Sveriges största koncern inom privat, entreprenörsdriven tandvård, hälso- och sjukvård och omsorg.Där aktieägarna själva arbetar som verksamhetsansvariga på 2 250 mottagningar över hela landet.De 2 200 aktieägarna är tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor, socionomer, kiropraktorer och dietister.Inom koncernen finns ett tjugotal mindre och medelstora dotterbolag inom vård och omsorg.Omsättningen är 9.1 miljarder kronor och antalet medarbetare 14 800.Läs mer om koncernen på www.praktikertjanst.se. Vi söker nu för Praktikertjänst räkning en inköpsassistent till inköpsavdelningen.På inköpsavdelningen arbetar idag 10 personer med upphandlingar, marknadsbevakning, rådgivning, tjänstebilsadministration och reklamationer.Inköpsavdelningens mål är att tillgodose verksamhetens behov av varor och tjänster genom avtal och kompetent rådgivning. I din tjänst som inköpsassistent kommer du att fungera som spindeln i nätet på avdelningen.I dina arbetsuppgifter ingår att: .Arbeta i intranätet med att uppdatera och lägga upp ny information om avtalsutbud .Förmedla nyheter till andra nyhetskanaler inom koncernen .Ansvara för registerhållning och administration av avdelningens IT-system .Fungera som stöd och support internt och externt mot användare av intranätet .Bevaka intäktsredovisning till avdelningen .Kontering av avdelningens fakturor .Avstämningar .Statistikbearbetning .Utskick Vi söker dig som har gymnasiekompetens.Du har erfarenhet av att arbete som ekonomiassistent eller inköpsassistent.Har du erfarenhet av Lotus Notes och Episerver är det meriterande.Det är ett krav att du har goda kunskaper i Office paketet. Som person är du ansvarstagande och är van att arbeta självständigt och i grupp.Vidare gillar du att ta egna initiativ och ser kvalitet på det du gör som medel för framgång.Eftersom arbetet innebär mycket kontakter internt och externt är det viktigt att du är kommunikativ och är en pedagog. Företaget kan erbjuda dig ett stimulerande arbete i en stor och stabil koncern där det finns möjligheter till utveckling i kompetens, arbetsuppgifter och ansvar. Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt. Prodiem AB är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och löneområdet.Vi har tre verksamhetsområden: Konsulter, Rekrytering och Outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134