Inköpsassistent till spännande uppdrag i Stockholm

Inköpsassistent till spännande uppdrag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att jobba inom inköp, administration eller ekonomi och vill utvecklas ytterligare? Då kan rollen som inköpsassistent vara något för dig!

Om uppdraget:
Tjänsten är på heltid med start 28 september och pågår till 31 januari 2024, med möjlighet till förlängning. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i Stockholm. I detta uppdrag kommer du ingå i kundens inköpsenhet och ha kontakter internt såväl som kontakt med externa samarbetspartners.

Dina arbetsuppgifter:
I rollen som inköpsassistent kommer du arbeta med att ta eget ansvar för stora och små uppgifter inom inköpsenheten. Du kommer framför allt arbeta med att hantera frågor från kollegor inom företaget, från leverantörer och från allmänheten. Det görs främst genom att svara på frågor som kommer in via kundens funktionsbrevlåda. Därutöver kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:

- Arbeta med avtalsadministration, så som förlängning av avtal och hantering av digitala underskrifter

- Hantera utlämning av handlingar

- Ta fram uppgifter från ekonomisystemet

- Övriga administrativa uppgifter inom inköpsenheten (i mindre omfattning) såsom boka möten etc

Dina kvalifikationer:

- Avslutad och godkänd gymnasieexamen

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom inköp, administration/ekonomi eller motsvarande. Tex som inköpsassistent, junior inköpare eller junior handläggare

- Kunna kommunicera obehindrat på svenska med vana av att uttrycka sig formellt (skriftligen och muntligen) samt ha förmåga att läsa och förstå juridiska texter/komplicerade dokumen

- Erfarenhet av att arbeta i flera datorsystem, så som MS Office

Meriterande kvalifikationer:

- Erfarenhet av arbete/praktik av inköpsarbete inom offentlig sektor.

- Kännedom om inköpsprocesser.

- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor.

- Erfarenhet av något/några av följande system: Agresso, Agresso Inköp, Kommers, eDok, TendSign eller e-Avrop

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 augusti 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023