Inköpsassistent till Tegelmäster, Malmö

Inköpsassistent till Tegelmäster, Malmö

Arbetsbeskrivning

Är du en person som älskar administration men föredrar att kombinera det med kundkontakt? Gillar du ordning och reda och är intresserad av att jobba med inköp? Då är kanske du den vi letar efter!

Om Tegelmäster
Tegelmäster är en leverantör av tegel och murverk som grundades 1999 som representant för fem olika tegelbruk. Idag ägs de av tre danska tegelbruk som är belägna på Jylland och Fyn i Danmark. Detta ger dem inte bara bredast tänkbara sortiment, utan också erfarenheter som går tillbaka till 1700-talet. Tegelmäster kan erbjuda allt från enskilda produkter till komplett leverans av samtliga ingående delar i murverket. Genom engagemang, erfarenhet och hög servicegrad blir de en partner i projektet - oavsett företagets storlek. Nu behöver Tegelmäster utöka sin arbetsstyrka med en inköpsassistent till kontoret i Malmö.

Om tjänsten
Tjänsten som inköpsassistent innebär ett stort fokus på det administrativa arbetet, där viss kundkontakt ingår. Du kommer att tillhöra innesälj-teamet och jobba särskilt nära Tegelmästers logistikkoordinator. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara följande:

- Skapa inköpsordrar i affärssystemet baserat på försäljningsorder
- Mejla beställningar till leverantörer
- Kontrollera ordrar från leverantören
- Beställa frakter och avisera kunder om kommande leveranser
- Registerunderhåll
- Kundkontakt via telefon & mail
- Sedvanliga arbetsuppgifter som inköpsassistent som exempelvis kontakta distributörer gällande leveranstider



Vem är du?
Då rollen som inköpsassistent är en ny roll på Tegelmäster är det av stor vikt att du är en person som motiveras av att få skapa rutiner och arbetssätt som möjliggör effektivt arbete. Samtidigt tror vi att du är utvecklingsorienterad och ständigt söker förbättringar. För att trivas hos Tegelmäster och lyckas i rollen är det även viktigt att du är sälj- och serviceinriktad samt affärsmässig. Du gillar ordning och reda, och är med det sagt duktig på att skapa struktur. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande tjänst och att du uppskattar det administrativa arbetet, samtidigt som du trivs med att ha kontakt med kunder. Det är även meriterande om du förstår danska, då deras leverantörer finns i Danmark.

Varför bör Tegelmäster vara din nästa arbetsgivare?
Vi tycker att du borde jobba på Tegelmäster för att de anställda brinner för sitt arbete. Det finns en glädje hos dem anställda och de tycker att det är roligt att gå till jobbet. På Tegelmäster arbetar de även värdegrundsbaserat och det finns ett stort engagemang för bolaget med en stark glädje och affärsmässighet som verkar i symbios med varandra. Deras värdegrunder kan enklast sammanfattas SPEAK: Snabbhet, prestigelöshet, entreprenörskap, affärsmannaskap och kundnärhet. Tycker du om det administrativa, samt tycker om att jobba i ett mindre företag så tror vi att du kommer att stormtrivas här!

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, då vi jobbar med löpande urval.

Tegelmäster samarbetar med Skill U i denna rekrytering.
Har du några frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta Ida Granrot, ida.granrot@skillu.se tel: 073-3353741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill U
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Postadress

Geijersgatan 2B
LIMHAMN, 21618

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024