Inköpsassistent till Tego

Inköpsassistent till Tego

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du kvalificerad erfarenhet av inköpsarbete? Är du självgående och kommunikativ? Då har vi på Randstad ett spännande uppdrag för dig hos Tego i Landskrona.

Ansvarsområden
Du kommer att ingå i ett team där ni sitter 2 personer på inköpsavdelningen och arbeta brett med operativa inköpsfrågor. Exempel på arbetsuppgifter är: 


Verkställa inköp på befintliga artiklar och enligt behov baserat på KO och lagerpåfyllnad. 
Bevaka ordererkännanden från leverantörer, identifierar pris och tidsavvikelser.
Fakturafrågor - Kommunicera, följa upp, uppdatera eventuella krediteringar samt hantering av månadsslut gällande fakturorna. 
Hantera reklamationer och garantiärenden samt hantera tvister inom ramen för gjorda köp
Upprätthåller register för befintliga artiklar, färdigställa nya artiklar och uppdatera artikel registret. 
Dokumentera alla leverantörshändelser i systemet AX, som exempelvis reklamationer och prislistor. Du kommer även administrera leverantörsregister samt bearbeta och registrera leverantörsprislistor.
Du kommer sitta med projekt- och säljsupport, såsom lämna information om ledtider och leveransmöjligheter för befintliga artiklar samt bistår som supportfunktion till Inköpschef med diverse uppgifter som t.ex statistik och leverantörsevaluering. 


Kvalifikationer
Krav: 
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.
Gymnasieutbildning
Goda kunskaper i Excel.

Det är meriterande om du har arbetat i systemet AX tidigare.


Som person tror vi att du är kommunikativ och inte vara rädd för att ha många bollar i luften samtidigt. Vi ser att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och kostnadseffektiv. För den här tjänsten så premieras även noggrannhet framför snabbhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Amra Salkic, Konsultchef: amra.salkic@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023