OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om du är en person med brinnande intresse för teknik och vill mjukstarta din karriär som inköpsassitent på ett innovativt bolag? Då är detta rätt jobb för dig! Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Automationspartner!
Om rollen:
Just nu söker vi en person som vill bli en del av Automationspartner i rollen som inköpsassistent. Som inköpsassistent kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara inköp utifrån projektens alla stadier och se till att få in rätt varor i rätt tid – till rätt pris. Detta innebär att du arbetar tillsammans med inköpschefen, projektledarna och teamledarna för mekanik, automation och montage för att uppfylla kvalitets- och leveranstidskrav.
Du kommer också att vara involverad i planeringen av egentillverkade delar och informera inköpsansvarige om eventuella risker och möjligheter. Du kommer också att ha möjlighet att spela en nyckelroll i att förbereda kontrakt med leverantörer och hjälpa företaget att upprätthålla god kontakt med leverantörer gällande produkter och dess förväntningar. Du kommer också att hjälpa till att välja rätt leverantörer genom att ge feedback och input på vår leverantörslista.
Om företaget:
Automationspartner grundades för 30 år sedan och har sedan dess varit en ledande aktör inom segmentet industriautomation för kunder mot medicinteknik. Hos Automationspartner får du möjlighet att vara en del av ett passionerat och kreativt team på runt 50 anställda som bygger avancerade maskiner för tillverkning av medicinska engångsprodukter. Vårt arbete gör en verklig skillnad i världen genom att främja en hälsosam livsstil och rädda liv.
Vem söker vi?
Vi söker en person med utmärkta personliga egenskaper för en arbetsroll som kräver struktur, drivkraft och god planeringsförmåga. Förutom dina starka strukturerings- och planeringsförmågor, kommer du också att vara en socialt kompetent person med utmärkta samarbets- och kommunikationsförmågor.
Kvalifikationer:
•Gymnasial utbildning inom Teknik, Automation eller El
•Svenska och engelska i tal och skrift
•God datorvana
Meriterande:
•Erfarenhet av tidigare arbete i affärssystem
•Starkt meriterande är kunskap i Monitor affärssystem
Om oss:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på Framtiden och arbeta som konsult hos Automationspartner.
Villkor
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Helsingborg
Arbetstider: 07:30 – 16:00 med möjlighet till flextid
Omfattning: Vikariat fram till augusti 2024
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996