Inköpsassistent till teknikföretag i Kista

Inköpsassistent till teknikföretag i Kista

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköp och trivs i en operativ roll där du får göra skillnad från dag ett? För kunds räkning söker vi nu en inköpsassistent som vill bli en del av ett spännande teknikföretag i Kista. Vi ser fram emot din ansökan, redan idag!

I din roll som inköpsassistent hos vår kund kommer du arbeta med det operativa inköpsarbetet och vara en viktigt funktion till inköparna på företaget.  Du är placerad på företagets kontor i Kista och arbetar tätt tillsammans med två inköpare och en inköpschef i ditt dagliga arbete. 

Ansvarsområden
I den här rollen får du möjlighet att kombinera din administrativa ådra med dina erfarenheter inom inköp. Utöver att agera stöd åt inköparna kommer dina arbetsuppgifter bland annat att innefatta:


Lägga beställningar
Ta ut underlag till offertförfrågningar
Bevaka ordererkännanden och leveranser
Ta hand om rekvisitioner/anmodanden
Administrativ hjälp vid avvikelser
Läsa ritningar


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Tidigare erfarenhet av inköpsarbete och administration
Mycket goda kunskaper i svenska  och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i MS Office-paketet

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att:
arbetat i ett affärssystem
läsa ritningar


Som person har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Rollen passar dig som är positiv och tycker om när det händer mycket på arbetet, där du samtidigt får ha kul tillsammans med dina kollegor. Vidare är du framåt och självgående i ditt dagliga arbete och arbetar målinriktad för att uppnå bästa resultat. Du är prestigelös i ditt sätt och räds inte för att hugga i där det behövs. Arbetsuppgifterna innefattar många kontaktytor och du räds inte för nya kontakter i en internationell miljö. Du har en god servicenivå och ett professionellt bemötande vid både interna och externa möten.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-02-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Nina Westerberg, nina.westerberg@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023