OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Sammanfattning av tjänsten
Gillar du inköp och vill vara med på en spännande tillväxtresa på ett stort internationellt bolag? Läs då gärna mer och ansök!
Din roll
Som assistent på Tekniskt Inköp, Team Butik, arbetar du med varierande arbetsuppgifter så som att:
• Självständigt kontrollera fakturor, följa upp ekonomi och uppdatera information i olika affärssystem.
• kvalitetskontroller ute i butik och på lager.
• Ansvara för kontrakts- och posthantering.
• Vid upphandling bistå avdelningen med administration och dokumentation.
• Genomföra operativa avropsinköp.
• Arbeta med olika typer av utvärderingar i Excel.
• Samt stötta inköparna i deras. arbete
Din profil
Vi ser att du har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden.
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller tidigare relevant inköpsutbildning.
• Tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativa arbetsuppgifter och en god servicekänsla.
• Goda kompetenser inom strukturering, noggrannhet och att du är lösningsorienterad.
• Du har god vana i MS Officepaketet, speciellt Excel och PowerPoint.
• Du uttrycker dig obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska. Tyska är mycket meriterande.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har vi också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Hur du söker tjänsten
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o Gå in via länken ”ansök nu”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV samt personligt brev
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 20/7 2022
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!