OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en serviceinriktad inköpsassistent till Vattenfall i Luleå. Letar du efter ett jobb där du får utvecklas, stötta kollegor i inköpsfrågor, får arbeta strukturerat och lära dig mer om inköp är detta rollen för dig. Vi erbjuder en rolig och varierande roll där du själv får vara med och göra skillnad för dina kollegor.
Vi tror att du som söker den här tjänsten är i början av din karriär, vill byta karriärbana eller vill hitta ett jobb du kan utvecklas inom. I detta uppdrag kommer du vara anställd av Randstad arbeta som uthyrd konsult. Uppdraget startar 2022-12-12 eller enligt överenskommelse och pågår inledningsvis till 2023-12-31.
Som konsult hos oss erbjuder vi dig en provanställning med samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar, en dedikerad konsultchef vid din sida och rabatt på träningskort. Utöver detta erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.
Ansvarsområden
I rollen som inköpsassistent arbetar du bland annat med att hjälpa användare med:
Frågor om SAP med enklare frågor, tex hur man letar upp rätt leverantör, hur de ska fyllas i osv.
fakturafrågor och hantering
Hänvisa användarna till Servicedesk för frågor om beställningar, fakturaflytt, betalningar osv.
Lathundar och utbildningsmaterial
Samtal/problem loggas och kategoriseras
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Låter denna tjänst intressant vill vi gärna höra från dig! Hör av dig till konsultchef Mattias Meyer på mattias.meyer@randstad.se eller 0768514248. Uppdraget startar 2022-12-12 eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är i början av din karriär, vill byta karriärbana eller vill hitta ett jobb du kan utvecklas inom. Vi tror att du som söker har en bakgrund inom följande:
Godkänd examen från gymnasium eller läst upp fullständiga betyg via komvux, gärna inom ekonomi, teknik, inköp eller dylikt.
Har arbetat med SAP eller arbetat med inköpssystem
Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter
Har god vana att arbeta i Office-paketet och framförallt Excel.
Processförståelse för flödet från behov till betalning
Som person ser vi gärna att du tänker proaktivt, har en vilja att hjälpa andra och gillar att ge bra service. Du gillar att arbeta med administration och att ha en struktur i ditt arbetssätt. Du är van att arbeta med olika datorprogram och tar dig an ny kunskap på ett bra sätt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044