OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rusta är en detaljhandelskedja med idag 49 butiker från Haparanda i norr till Ystad i söder. Vårt huvudkontor ligger i Sollentuna, vi har också två distributionscentraler, i Nässjö och i Landsbro. Vår affärside är att ha oslagbara erbjudanden på speciellt utvecklade praktiska och trendriktiga produkter som ger mervärde åt hem och fritid. På Rusta vill vi alltid erbjuda våra kunder något nytt. Rustas inköpsorganisation står inför spännande förändringar när det gäller organisation och arbetssätt. Vi är mitt i en stark utvecklingsfas och arbetar ständigt med att utveckla och förbättra vårt sortiment och våra arbetsmetoder. Verktygsavdelningen är en central avdelning för Rusta med en lång historia av stark tillväxt och spännande nyheter. För att i framtiden kunna erbjuda våra kunder ännu fler och ännu bättre erbjudanden så söker vi nu en kvalificerad och drivande inköpsassistent med god administrativ förmåga. [ I rollen kommer du att arbeta med flödet av varor från leverantören till något av våra lager, vilket innebär att orderadministration är en central del. Du kommer även att arbeta mycket med produktens kvalitet och egenskaper, bland annat med utformningen av förpackningar och manualer, samt med att besvara kundfrågor. Rusta köper direkt av tillverkaren, framför allt i Asien, så god kommunikationsförmåga i både i tal och skrift på både Svenska och Engelska är viktigt. Du kommer att arbeta nära inköparen och ingå i ett team tillsammans med denne och en controller, lett av affärsområdeschefen. [ Vi söker dig som är noggrann och som trivs med ordning och reda. Vi söker främst dig med dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gärna dig som har ett intresse för verktyg eller teknik.