Inköpsassistent - Vikariat

Inköpsassistent - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Inköpsavdelningen arbetar dagligen för att följa Spendrups policys för leverantörer & partners och sunda affärsprinciper, som båda ingår i Spendrups affärsetiska kod, omfattas också som en övergripande vägledning i inköpsarbetet. Avdelningen ska säkerställa Spendrups konkurrenskraft på marknaden och bidra till att Spendrups uppfattas som en professionell, långsiktig och prioriterad kund av våra leverantörer. Fokus ligger på att aktivt verka för att minska kostnader, erhålla bättre ledtider, optimera prestanda, säkerhet och kvalitet samt till ett legalt, miljömässigt och socialt ansvar. 

Till Spendrups huvudkontor söker vi en inköpsassistent för ett föräldravikariat om minst 12 månader på heltid. Tillträde från 1:a juni eller efter överenskommelse.  Tjänsten är baserad i Vårby och rapporterar till inköpschefen. 


Arbetsuppgifter 

Tjänsten innebär kontakter både internt och med externa leverantörer av både inköpt material och tjänster, där du deltar administrativt i produktutvecklingsprocessen av insatsmaterial. Du kommer stötta och avlasta inköpsavdelningen och kommer därför bli involverad i olika projekt och uppgifter. 

Mycket av ditt fokus kommer ligga på att: 

- uppdatera Movex/M3 med artikelnummer, kalkylelement och pris 
- administrationsansvarig för leverantörsbedömningssystemet 
- delta i produktkalkylering genomförs på avdelningen
- ansvara för att inköpsavdelningens dokument blir uppdaterade och arkiverade i kvalitetssystemet Q-nova 
- delta i budgetarbete 
- kontera och boka om faktura diffar 
- utföra och hantera reklamationer 
- vid behov vikariera som Helpdesk Proceedo.


Bakgrund och erfarenhet 

- ekonomirelaterad utbildning på gymnasienivå, meriterande om du har praktisk erfarenhet från arbete på en inköpsavdelning 
- erfarenhet av ERP-system är ett krav, där Movex/M3 är meriterande. Erfarenhet av inköpssytemet Proceedo är ett stort plus. 
- goda kunskaper i Office paketet 
- det förekommer några resdagar per år och det blir främst till bryggeriet i Grängesberg, körkort är därför önskvärt 
- engelska flytande i både tal och skrift då du kommer ha kontakt med våra internationella leverantörer.
- Som person är du serviceinriktad, har ett starkt eget driv och är initiativtagande. Du trivs med att vara självgående eftersom arbetet utförs till stor del på egen hand. Du är ansvarsfull och utför ditt arbete med hög noggrannhet och struktur. I övrigt är du en problemlösare som gärna antar utmaningen att hitta en god lösning för att frigöra tid för dina kollegor i teamet. 


Sista ansökningsdag: 27/3, urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan
Tillträdesdag: 1/6 2022, eller efter överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: 12 månaders föräldravikariat
Placeringsort: Vårby, Stockholm, Sommaren 2022 flyttar vi in till S:t Eriksgatan
För mer information om tjänsten: Michael Hällström, Michael.Hallstrom@spendrups.se
För mer information om rekryteringsprocessen: Elvira Egarp, HR-specialist rekrytering, elvira.egarp@spendrups.se

Din ansökan

För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.

Varför använder vi urvalstestser?

Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.

Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.

Välkommen in!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Karlsson

Tobias Olsson

Anna Lindqvist

Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Spendrups
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Grythyttans Livsmedelsby, Hällefors
None

Postadress

Grythyttans Livsmedelsby
Hällefors, 71295

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023