OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har mycket att göra och behöver förstärkning på vår inköpsavdelning i Båstad!
Willab Garden
Willab Garden är ett familjeföretag med stark tillväxt och gedigna rötter. Vi bedriver sedan mer än 30 år försäljning av uterum, växthus och uteplats med tillbehör till villaägare. Försäljningen sker dels genom e-handel till hela Norden och dels genom butiker/showrooms i Båstad, Bromma, Munkedal, Greve (Danmark) och Drammen (Norge). Huvudkontoret ligger i Båstad kommun. Hos oss arbetar ca 200 personer och vi omsätter omkring 500 miljoner.
Willab Garden är ett entreprenörsdrivet företag som drivs av att ständigt utveckla och förbättra. Det erbjuder en arbetsplats med utrymme för stort engagemang och möjlighet till delaktighet och utveckling för våra medarbetare.
Nu har vi precis tagit ännu ett stort steg genom att bygga ett helt nytt showroom i Båstad som inte bara fördubblar butiksytan utan även får sällskap av en restaurang för kunder och besökare samt (snart) en helt ny kontorsbyggnad. 2020 var ett ovanligt år som för vår del innebar rekordförsäljning och fortsatt stark trend kopplat till privatpersoners investeringar i hem och trädgård. Vi ser mycket ljust på framtiden!
För mer information om oss, se www.willabgarden.se
Arbetsuppgifter
Vi befinner oss i en arbetstopp och har för tillfället extra mycket att göra. Du går in i rollen som inköpsassistent för att stötta och avlasta kollegorna på inköpsavdelningen i Båstad. Dina närmaste kollegor har ansvar för koordinering av operativt inköp, hitta lösningar för logistik och transport från leverantörer, medverka vid utveckling av sortiment, ta fram rapporter och underlag för uppföljning och beslut etc.
Beroende på din erfarenhet och kunskap kommer du att få en stödjande roll som på bästa sätt kompletterar övriga funktioner på inköpsavdelningen.
Behovet är att få in någon omgående som kan arbeta hos oss under någon eller ett par månader, vilket kommer att bli tydligare efter hand. Ange därför i din ansökan om du har möjlighet att starta omgående.
Din Profil
Erfarenhet av inköp, ekonomi och administration är önskvärt.
Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. God datorvana är en förutsättning för att klara av tjänsten. Vi arbetar i affärssystemet Jeeves och ser mycket stort värde i eventuell erfarenhet från det.
Som person är det viktigt att du är drivande och positiv samt kan planera och genomföra ditt arbete på ett strukturerat sätt. En lagspelare som trivs med högt tempo kommer att känna sig som hemma här!
Anställning
Du blir anställd av Lokal Bemanning och kommer att arbeta som uthyrd konsult på heltid hos Willab Garden. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start snarast möjligt. I din anställning omfattas du av kollektivavtal med Unionen.
Ansökan
Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall har helhetsansvar för rekryteringen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020. Din ansökan registrerar du snarast möjligt via www.lokalbemanning.se Urval och intervjuer sker löpande.
Ange gärna när du har möjlighet att tillträda tjänsten om det blir aktuellt.