OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker inköpsassistenter till kund inom energibranchen med placering i Östhammar.
Arbetsuppgifter
- hantera anmodan
- begära in offerter
- skicka beställningar
- följa upp leveranser
- hantering av både tjänster och material
Formell kompetens
- lägst gymnasiekompetens
- erfarenhet av administrativt arbete
- goda kunskaper i svenska
- körkort, då tjänsten kan innebära en del resor
- god datavana
Erfarenhet av IT-verktyget SAP är mycket önskvärt. Erfarenhet av liknande affärsstödsystem är också meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann, snabblärd och kommunikativ. Det är viktigt att du kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt och uttrycka dig väl i tal och skrift.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/heltid/Östhammar
Tillträdesdag
Omgående
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pamela Tipmanoworn
Therese Boström
Therese Boström
0722-54 15 46
Lisa Bohm
Pamela Tipmanoworn
072-2541538
Andreas Båth
Therese Murdock
Ida Grimsby
Ida Grimsby
0722541608
Ida Grimsby