OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsassistent/Leveransbevakning Adecco är världens största HR-partner.I Sverige har vi ca 60 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Adecco är auktoriserade. Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu en Inköpsassistent/Leveransbevakning för uppdrag hos en kund inom bioteknikbranschen.Tjänsten är på heltid och tillträdes omgående.Arbetsuppgifter De dagliga arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av: artikelregistrering, orderhantering och leveransbevakning.Du agerar proaktivt för att förbättra materialflödet och följer upp orsaker till avvikelser samt håller nödvändig information uppdaterad.Du har kontakter både externt med leverantörer och internt där du också stödjer andra inom avdelningen Material och Logistik. Kvalifikationer Du har minst gymnasieutbildning eller motsvarande samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du kommunicerar väl i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Office-programmen samt i övrigt god datavana.Goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt är ett krav.Har du erfarenhet inom något materialplaneringssystem är det en fördel. Personliga egenskaper Personen vi letar efter är driven, mycket noggrann och har god känsla för service.Du har lätt för att samarbeta men kan även jobba självständigt.För att trivas i konsultrollen är du positiv, prestigelös och flexibel samt tycker om att möta nya människor och miljöer.Hög kvalitet är självklart för dig i ditt arbete.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Vad erbjuder Adecco dig?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät. Intresserad? Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.