OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och data/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 90 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker nu en inköpsassistent/materialplanerare till ett kundföretag i Sollentuna. Företaget arbetar med att designa och tillverka komponenter till telecomindustrin. Tjänsten som inköpsasssistent/materialplanerare innebär att du kommer ansvara för att planera så att material alltid finns tillgängligt för lager och produktionen. Artiklarna som avses finns i systemet som köp- och säljartiklar samt är artiklar som ingår i produktstrukturer. Du ska registrera och bevaka inköp samt vara kontaktperson angående inköpsfrågor mot leverantör. Du kommer att ha befogenhet att beställa mot fastställd prognos och kundorder. Som person är du noggrann, självständig och stresstålig samt har lätt för att samarbeta. För tjänsten krävs gymnaseutbildning, kunskaper i MS Office samt vana av inköpshantering. Det är viktigt att du har god engelska i såväl tal som skrift. Vana av att arbeta i MPS- och affärssystem samt EDI-hantering är meriterande. Tjänsten är ett uppdrag på heltid med goda möjligheter till anställning för rätt person. Vi kommer löpande kalla till intervju så skicka din ansökan snarast möjligt. Vi tar ej emot ansökningar via brev.[
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719