OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Med runt 32 000 anställda på 5 100 kontor, i fler än 60 länder världen över och omkring 700 000 konsulter på uppdrag varje dag, är Adecco Group även en av världens största arbetsgivare. Adecco Group är idag ett Fortune Global 500-bolag listat på SIX Swiss Exchange. Fortune Global är en lista över världens 500 största bolag.
Nu söker vi en Inköpsassistent/Projektadministratör till vår kund Galderma i Uppsala.
Om tjänsten
Har du något års erfarenhet av projektadministration och inköp, trivs med administrativt arbete samt är bekväm med att arbeta på engelska? Är du en strukturerad och ansvarsfull person som med fördel har erfarenhet från läkemedelsbranschen och kanske även byggprojekt? Då söker vi just dig! Till Galderma som har sin verksamhet i lokaler 5 minuter utanför centrala Uppsala söker vi nu Inköpsassistent/Projektadministratör för omgående tillträde där du får förmånen att bidra med din kunskap samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid i 12 månader med start omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid.
Som projektadministratör hos vår kund inom läkemedelsindustrin kommer du vara en viktig del av ett projektteam med fokus på CAPEX (Construction and Process Equipments). Rollen är supporterande till sin karaktär och du kommer ha en betydelsefull funktion i teamet. Du kommer utföra all administration från första steget vid kontraktsskrivning (RFQ, erbjudanden, mötesprotokoll), till mellansteget som inkluderar allt pappersarbete för att göra avtalet slutgiltigt till att slutligen ansvara för kontraktshantering, underhåll, mötesprotokoll samt leveransövervakning.
Du kommer vara en viktig administrativ support till projektteamet genom att vara ett projektstöd för inköp samt för ett anbudskonstruktionsprojekt och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
• Anbudsförfrågan
• Avtalsstöd
• Se till att dokumentation är uppdaterad, korrekt ifylld och lagrad i projektets mappar samt i det nya digitala inköpsverktyget
• Projektstyrning med nyckelfärdig leverantör
• Bevaka/underhålla korrespondens och dokumentation relaterad till kontrakt
• Se till att alla leveranser uppfylls enligt de överenskomna villkoren
• Dokumentera eventuella ändringar i avtalet, säkerställa att all juridisk dokumentation är uppdaterad, korrekt ifylld och lagrad
• Upprätthålla fullständiga register över en hel upphandlings- och kontraktsadministration
• Kostnadsdatakonsolidering (skapande av en databas med hänvisning till ett definierad omfattning)
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du med fördel har en för tjänsten relevant högskoleutbildning alternativt för rollen lämplig arbetslivserfarenhet. Du har 1-3 års erfarenhet av inköp, projekt eller juridik. Du är bekväm i att arbeta på svenska och engelska i både tal och skrift, har viss teknisk förståelse samt en juridisk- och riskmedvetenhet. Du har erfarenhet av att använda inköpsverktyg samt grundläggande kunskap om inköpsstrategi och marknadskännedom. Meriterande är om du har kunskap om tillverkning och kvalitetskrav inom läkemedels- och medicinteknikindustrin samt av större byggprojekt och ABT04/ABT06.
Som person söker vi dig som är trygg i dig själv och bekväm med förhandlingar. Du trivs med att ha mycket ansvar, driver ditt eget arbete framåt och arbetar strukturerat. Du arbetar ifrån ett organisatoriskt perspektiv och har lätt för att samarbeta samtidigt som du har ett högt servicetänk.
Galderma
Galderma became the largest independent dermatology company in 2019, emerging from a former joint venture between Nestlé and L´Oréal. We are present in more than 100 countries with approximately 5,000 employees.
We are the only company operating across the full spectrum of dermatology: Aesthetics, Consumer Care, and Prescription Medicine. Our bold ambition is to become the leading dermatology company in the world.
Since our founding in 1981, we have been driven by a sole dedication to dermatology – a legacy that continues in our innovative R&D and science-based portfolio of sophisticated brands and services. Focused on the real-life skin stories of consumers and patients, we form trusted partnerships with healthcare professionals to ensure superior outcomes. We are advancing dermatology for every skin story.
Som konsult hos oss på Adecco är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Som ett av Sveriges och världens ledande aktör inom konsultlösningar har vi en stor kundkrets som består av företag och organisationer från många olika branscher, nationella och internationella, av olika storlek och med varierande behov. Uppdragen kan variera i längd och omfattning, allt ifrån permanenta behov, konsult hos oss, underkonsult eller anställas direkt hos någon av våra kunder.
Kontaktuppgifter
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Inköp, projektadministratör, inköpsassistent, Galderma, Adecco, Uppsala, Adecco Group
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147