Inköpsassistent/systemadministratör - vikariat

Inköpsassistent/systemadministratör - vikariat

Arbetsbeskrivning

Anställningsform: visstidsanställning| Tillträdesdag: efter överenskommelse|Placeringsort:Grängesberg eller Stockholm | Ansök senast: 30 augusti
Nu söker vi en inköpsassistent/systemadministratör för indirekt material. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig t o m december2025.
Uppdraget
I rollen har du många kontaktytor både internt och med externa leverantörer av både inköpt material och tjänster. Du ansvarar för systemadministrativa arbetsuppgifter som tex att lägga upp nya användare och ge stöd till användarna vid systemfrågor. Du kommer stötta och avlasta inköpsavdelningen och kommer därför bli involverad i olika projekt och uppgifter.
Mycket av ditt fokus kommer ligga på att:
lägga upp nya leverantörer och hantera befintliga leverantörer i vårt Inköpssystem Proceedo
administration kring kataloger, behörigheter, användare och uppdatering av leveransadresser
arbeta med support till användarna samt se till att användarmanualer finns uppdaterade
vara behjälplig med rapporter samt ta fram kvartalsrapporter för indirekt material
ansvara för att inköpsavdelningens avtal arkiveras och läggs in i vårt inköpssystem Proceedo
hantera och utreda diffar av matchade fakturor i vårt affärssystem Movex/M3

Rollen har placering i Grängesberg eller på huvudkontoret i Stockholm och du rapporterar till inköpschefen. Det förekommer några resdagar om året.
Bakgrund och erfarenhet
inköps- och/eller ekonomirelaterad utbildning (gymnasial) eller motsvarande erfarenhet
meriterande om du har praktisk erfarenhet från arbete på en inköpsavdelning
god administrativ förmåga
du har goda IT-kunskaper och sätter dig snabbt in i nya administrativa system
erfarenhet av affärssystemet M3 och inköpssystemet Proceedo är meriterande
engelska flytande i både tal och skrift då du kommer ha kontakt med våra internationella leverantörer

Som person är du genuint serviceinriktad och flexibel för att ge support till verksamheten. Du är arbetar strukturerat ochnoggrant. Du har en fallenhet för problemlösning, gillar att ta initiativ och ser det som en utmaning att hitta effektiva lösningar för att optimera processer för att frigöra tid.Kontaktperson:Michael Hällström inköpschef 070-182 78 25,Karin Eriksson, HR-specialist rekrytering, karin.eriksson@spendrups.se
Din ansökan
För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kravenkommer du även att få göratvå urvalstester som skickas tilldin mejl.
Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.
Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.
Välkommen in!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Karlsson

Tobias Olsson

Anna Lindqvist

Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Spendrups
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2024
  • Ansök senast: 30 augusti 2024

Besöksadress

Grythyttans Livsmedelsby, Hällefors
None

Postadress

Grythyttans Livsmedelsby
Hällefors, 71295

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023