Inköpsassistent/Systemansvarig till Reitan Convenience Sweden AB

Inköpsassistent/Systemansvarig till Reitan Convenience Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Brinner du för inköpsadministration och har ett stort intresse för siffror, IT och system? Nu finns en unik möjlighet att bli en nyckelspelare i Reitan Convenience AB's (RCS) kategori- och systemarbete i en viktig roll där du tillsammans med teamet bidrar till att utveckla arbetet. Sök tjänsten redan idag då tillträde är omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för RCS räkning en inköpsassistent med system- och IT-vana på heltid till företagets inköpsavdelning som består av cirka 11 personer. Du kommer att starta din tjänst hos RCS med introduktion och onboarding med dina kollegor i teamet. Totalt arbetar cirka 100 engangerade medarbetare på RCS i ljusa och fina lokaler i Stadshagen. Företaget är värderingsstyrt med en stark företagskultur och fokus på hållbarhet. Hos RCS blir du en del av ett företag med stor trygghet och öppenhet för alla typer av människor vilket skapar ett gott diskussionsklimat. Här är det högt i tak, och du och dina kollegor kan dela med er av vad ni tycker och tänker.

Du erbjuds


* Att bli en nyckelspelare i företagets kategori- och systemarbete i en viktig roll där du tillsammans med teamet bidrar till att utveckla arbetet.
* Goda utvecklingsmöjligheter i en bred och platt organisation som växer.
* Ett positivt och framåtsträvande gäng, i vilket du kan ha roligt samtidigt som ni driver förändringar av kategorierna framåt.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsassistent med systemvana kommer du bland annat att...


* Hantera och säkerställa rätt data gällande kampanjer, rabatter, priser och sortiment.
* Utföra mer avancerade formler i MS office paketet samt Google sheets.
* Ansvara för systemtekniska delar
* Stötta kategoricef i det dagliga arbetet gällande sortimentsstyrning och produktkalkyl
* Stötta kategorichefen i det dagliga arbetet vad gäller soritmentsförändringar och produktkalkyl
* Supporta till butikerna


För rätt person finns det goda möjligheter att växa i rollen och efter en tid utöka sina ansvarsområden och arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
- 1-2 års erfarenhet av service/administration/koordinerande arbetsuppgifter
- Eftergymnasialutbildning inom ekonomi, inköp, logistik eller motsvarande
- Har mycket god IT- och systemvana samt kunskaper i Office-paketet, främst Excel
- Har ett logiskt tänkande och intresse för siffror
- Har erfarenhet inom retail, servicehandel eller dagligvaruhandel
- Har mycket goda kunskaper i svenska

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet inom inköp, logistik, kampanjfrågor eller motsvarande
* Har kunskap inom Censhare PIM


Som person är du:


* Initiativtagande
* Problemlösande
* Självgående


Du har en god samarbetsförmåga och fungerar lika bra i grupp som i självständigt arbete. Vi tror även att du arbetar noggrant och strukturerat med god prioriteringsförmåga.

Övrig information


* Start: Omgående.
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid. Initialt 6 månaders uppdrag med goda chanser till förlängning.
* Arbetstider: Kontorstider.
* Placering: Hornsbergs Strand, Strandbergsgatan 55. Det finns även möjlighet att i viss utsträckning arbeta hemifrån.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och RCS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Reitan Convenience Sweden AB servar dagligen 350 000 kunder genom deras ca 400 butiker. Deras framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare för Pressbyrån och 7-Eleven. De strävar efter att ge kunderna en bättre dag. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska familjebolaget REITAN som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023