Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som inköpsberedare spelar du en nyckelroll i att säkerställa en effektiv och högkvalitativ försörjning med fokus på spårbarhet. Du ansvarar för att utveckla inköpsprocesser, lösa problem och fungera som en naturlig kontaktpunkt i våra interna flöden och processer. Rollen innebär både operativt och strategiskt arbete, där du exempelvis:
Fördelar material och uppdrag till operativa inköpare.
Bereder materialstruktur och skapar infoposter för LEGO.
Granskar och hanterar spårbarhetsförändringar i PLM2020.
Analyserar och realiserar spårbarhet i SAP.
Synliggör spårbarhetsproblem och kommunicerar lösningar.
Representerar inköp i standardtidplaneforum och andra kvalitetsdrivna forum.
Utbildar och stöttar kollegor inom inköp och projektplanering.
Du kommer att vara en viktig del av förändringsresan mot mer digitaliserade och effektiva arbetsprocesser och arbeta med att utveckla nyckelsystem som PLM2020, SAP och våra digitala verktyg för spårbarhet och samarbete.
Kvalifikationer Du harminst två års eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp, konstruktion eller produktion.
Du hargod analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med spårbarhets- och kvalitetsfrågor.
Du har erfarenhet av system som PLM2020 och SAP, eller en vilja att lära dig dessa verktyg.
Du harett driv att förbättra processer.
Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
Du har mycket goda kunskaper i engelska och kommunicerar obehindrat både i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Inköpsberedareär du en kommunikativ och lösningsorienterad person som trivs med att samarbeta i team och agera kontaktperson mellan olika avdelningar.
Företagspresentation
Vår kund hittar ni inom industritillverkningen och de arbetar uteslutande med innovationer. Här är lagkänslan av stor vikt och man anser att mångfald skapar möjlighet för att nå framgång.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider med möjlighet till att arbeta på distansett par dagar i veckan. Vår kund önskar start i början av januarioch uppdraget förväntas löpa t.o.m. slutet av 2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm