OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huzells affärsidé är att med hög tillgänglighet, kvalité och kompetens förse den svenska eftermarknaden med reservdelar och tillbehör till fordon.
Huzells är en komplett leverantör för fordonsbranschen med ett av Sveriges bredaste sortiment av reservdelar, komponenter och tillbehör för fordon till den oberoende eftermarknaden.
Företaget förser Sveriges buss- och lastbilsverkstäder samt åkerier med reservdelar, tillbehör, verktyg och diagnoslösningar. Till detta kommer också teknisk support, stöd för fordonsförbättringar och utbildningar.
Vi förser även biltillbehörsbutiker med tillbehör, filter, verktyg och kem.
Vill du ha en tjänst som blandar hög strategisk nivå och konkreta kortsiktiga förbättringsområden? Vi söker en chef till inköpsavdelning.
Din arbetsuppgifter:
• Leda och utveckla inköpsavdelningen (personellt och kvalitetsmässigt)
• Ansvara för Huzells inköp av varor
• Säkerställa att det finns tillräcklig servicegrad i lagret
• Säkerställa att Huzells har konkurrenskraftiga inköpspriser och villkor från leverantörerna
• Ingå i ledningsgruppen
• Personalansvar för två inköpsassistenter
Vem är du?
Som person är du strukturerad och analytisk. Du har eget driv och är prestigelös. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och du är en god förhandlare.
Du har branschkunskap och helst erfarenhet av eftermarknad för tunga fordon. Ett internationellt nätverk inom Commercial Vehicle är ett plus.
Ledarskapserfarenhet är meriterande.
Du har god datorvana och du är bra på att använda Excel.
Du är en god kommunikatör och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Tyska är meriterande.
Tjänsten är på heltid och placeringsort Karlstad. Tjänsteresor i Sverige och utlandet ingår i tjänsten.
Om du har frågor så kontakta John Johansson på john.johansson@qtym.se.
Sista ansökningsdag är 26:e februari.
Välkommen med din ansökan!