OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dorotea Mekaniska AB söker en Inköpschef
Dorotea Mekaniska AB (www.doroteamekaniska.se) är med sitt varumärke Truxor världsledande tillverkare av amfibiemaskiner med tillhörande verktyg för vassklippning, sjörensning, miljömuddring och oljesanering. Sedan 1990 har företaget levererat, tillverkat, utvecklat och låtit innovativa tankar ta form. Merparten av försäljningen sker till utlandet via återförsäljare på alla kontinenter. Bolaget omsätter omkring 70 mkr med god lönsamhet och ingår sedan april 2019 i den börsnoterade teknikkoncernen Lagercrantz Group AB (www.lagercrantz.com) Vår styrka är att alltid ligga i framkant med nya innovationer och utvecklade produkter.
Då vår nuvarande inköpschef övergår till en friare tillvaro söker vi nu hans efterträdare till vår verksamhet i Dorotea.
Som vår inköpschef kommer du att ha ett helhetsansvar för att utveckla och leda inköpsfunktionen. Du utvecklar, förankrar och implementerar inköpsstrategier och levererar kostnadsbesparingar och effektiviseringar. Förhandling och avtalsskrivning är en del av ditt arbete och utvecklingen mot ett smidigt och säkert arbete på inköpsavdelningen är viktig för dig. Som inköpschef är du direkt underställd produktionschefen och du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.
Dina främsta arbetsuppgifter:
• Förhandling och avtalsskrivning
• Säkerställa inköpspolicyer, inköpsprocedurer och
efterlevnad av etiska krav och relevanta lagar och
regler.
• Leda utvecklingen av malldokument och
standardavtal avseende inköp samt utveckla
andra inköpsverktyg.
• Söka leverantörer av material, utrustning, tjänster
etc. och fastställa leveransförmåga och
leveransvillkor.
• Utveckla och förbättra rutiner inom inköp baserad
på olika säkerhets och kvalitetscertifieringar
• Ansvara för löpande utvärdering av leverantörer
och entreprenörer för att erhålla god
kvalitetssäkring.
• Sammanställa rapporter avseende
marknadsförhållanden och materialkostnader.
• Leda, stödja och utveckla inköps- och
lagerenhetens personal i deras arbete.
• Samordna och följa upp enhetens pågående
arbeten för samtliga pågående projekt
systematiskt.
• Personalansvar för inköps- och lagerpersonal
• LEAN-arbete
Kompetens och erfarenhet:
·Inköpsutbildning och flera års erfarenhet inom yrket
·Datakunskaper: Goda kunskaper i Monitor och Office
·Svenska och engelska i tal och skrift
Arbetstid/Varaktighet: Tillträde efter överenskommelse. Heltid (provanställning kan förekomma).
Lön: Fast lön
Kontaktperson: Frågor besvaras av inköpschef
Arne Näslund tel 0942-258 86
Facklig företrädare (Unionen):
Reidar Olofsson tel 0942-258 84
Ansökningar skickas per e-mail till ansokan@doroteamekaniska.se
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med bemanning- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.