OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som inköpschef ansvarar du för att material beställs och finns i lager för att möta produktionens behov, samtidigt som lagervärdet hålls på en acceptabel nivå. Du ansvarar för verksamheten och personalen på inköpsavdelningen där både strategiskt och operativt inköp ingår. Du utvecklar, implementerar och underhåller riktlinjer och rutiner för material- styrning, lagerstyrning och frakter. Du jobbar aktivt med kostnadsreduceringsprojekt. Du ingår i vår lokala ledningsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker en person med utbildning på högskolenivå, teknisk och/eller ekonomisk samt erfarenhet av inköpsfrågor och personalansvar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avtalsfrågor och förhandlingar. Du behärskar svenska och engelska flytande. Du är strukturerad, drivande och kommunikativ samt har goda sociala kunskaper och lätt för att samarbeta.
Att jobba hos oss
Våra medarbetare betyder mycket för oss och för Sanminas fortsatta utveckling. Vi har en spännande tillverkning med komplexa produkter och erbjuder våra medarbetare ett flexibelt arbete med utmaningar och stimulerande arbetsuppgifter. Vill du bli en del av vår spännande organisation och vill du veta med om vad vi kan erbjuda dig som anställd?