Inköpschef

Arbetsbeskrivning

Brixly AB är ett av de ledande entreprenadföretagen i västra Sverige. Vi har verksamhet i Västra Götaland, Halland, Småland, Värmland och Närke och har ett av branschens bredaste och mest kompletta erbjudanden. Verksamheten spänner över byggentreprenad och byggservice till affärsutveckling och anläggningsverksamhet. Vi är närmare 500 anställda och omsätter drygt 2,4 miljarder kronor.



Vårt breda erbjudande tillsammans med vår starka lokala närvaro gör oss till branschens bästa och närmsta byggpartner. Det ger en närhet, långsiktighet och trygghet för våra kunder och samarbetspartners. Trygghet och långsiktighet är också viktigt i vår strävan att vara branschens bästa arbetsgivare.



Brixly har ett stort samhällsengagemang, främst inom barn- och ungdomsidrotten och arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald i branschen. Vi sätter människan främst. Alltid. Oavsett vem. Människan och laget, inget är viktigare än det. Därför är vårt viktigaste budskap:

Vi bygger för människor.



Vi tillsätter nu en nyckelroll med övergripande ansvar för bolagets inköp



Inköpschef


Lockas du av att få jobba på ett företag som sätter människan främst? Ett stabilt och värderingsstyrt bolag med stort samhällsengagemang. Vill du jobba i en roll med stort kundfokus och ha ett övergripande ansvar för inköpsprocesser? Då kanske du är rätt person för oss!



Din roll

I rollen som inköpschef ansvarar du för utveckling, styrning och uppföljning av inköpsarbetet centralt på Brixly. Du driver och utvecklar inköpsarbetet utifrån verksamhetens behov med fokus på centrala inköp och avtal. I din roll ligger även ansvar för inköpsprocessen med tillhörande mallar och att vårt verksamhetsledningssystem är uppdaterad. Du medverkar till att inköpsarbetet följer våra policys, samt lagar och krav. Nyheter och förändringar som berör inköp kommunicerar du internt.



Du har budget- och personalansvar för vår centrala inköpsfunktion. Du rapporterar till VD.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Ansvara för centrala inköp och centrala avtal såsom ramavtal
Ansvara för mallar och verksamhetsledningssystem kopplat till inköpsprocessen
Personalansvarig för personal inom stödfunktion inköp.
Kontinuerligt teckna och uppdatera ramavtal med viktiga leverantörer inom hela vår geografi
Omvärldsbevakning och kommunicera nyheter och förändringar internt.
Budgetansvar för stödfunktion inköp. Övergripande funktionsansvar för Inköpsfunktionen inom Brixly.
Säkerställa att Brixly’s inköpsarbete bedrivs i enlighet med bolagets policys, lagar och krav.
Ansvarig för att medverka till att utveckla företagets inköpsprocesser.
Ansvarig för att medverka, implementera och utveckla stödsystem för inköpsarbetet till exempel nytt avtalsregister och leverantörsregister.


Du erbjuds

Brixly är en trygg och stabil arbetsplats där vi trivs med varandra. Vi har en öppen och rak kommunikation och vägen till snabba och riktiga beslut är enkel. Alla som jobbar på Brixly är Brixare. Tillsammans är vi branschens starkaste lag och det är vi som gör jobbet, varje dag, för våra kunder. Det är vår starka interna kultur, vår samlade kunskap och yrkesskicklighet som garanterar högsta möjliga kvalitet på det jobb vi gör och de lösningar vi tar fram.

Du som person

Du har flerårig erfarenhet från inköpsarbete ihop med relevant erfarenhet från byggbranschen samt god byggjuridisk och inköpsteknisk kompetens. Som person är du affärsmässig, ansvarstagande och duktig på att kommunicera. Du trivs med att jobba strukturerat i lag med andra på ett målinriktat sätt.

Du kommer ha personalansvar för 2 inköpsassistenter samt funktionsansvar för 2 inköpsansvariga ute på våra avdelningar så vi ser gärna goda ledaregenskaper som representerar våra värdeord: laganda, personlighet och ansvar.

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18 april. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Bubach på Select Executive Search AB på telefon 0707-607243 eller via marie@selectexecutivesearch.se eller researcher Helén Thorpö via helen@selectexecutivesearch.se

Naturligtvis behandlas din ansökning konfidentiellt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MB Select Executive Search AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Liknande jobb


17 september 2024

R&D Director of Procurement

R&D Director of Procurement

10 september 2024

Inköpschef till kund inom industrin

10 september 2024