OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår inköpschef går nu vidare till en global roll inom koncernen och därför letar vi en ersättare. Rollen passar dig som vill arbeta i ett globalt teknikföretag där verksamheten karakteriseras av hållbar utveckling, miljövänliga och högteknologiska lösningar för dagens och morgondagens tåg.
Wabtec - Moving and improving the world
Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för över 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna inom den nordiska tågbranschen. Som serviceleverantör tillhandahåller vi utöver cirkulära tjänster/produkter till tågbranschen, bland annat elektrifiering och logistikoptimering av hamnar. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt globalt. Företaget har idag 200 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt supply chain & inköp, ekonomi, HR och kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 500 MSEK.
Wabtec erbjuder ett brett produktsortiment bestående av olika del system för tåg, industriella lösningar, loktillverkning samt underhållsservice till kunder runtom i världen. Wabtec Corporation har sitt huvudkontor i Pennsylvania, och har idag ca 27 000 anställda.
Arbetsuppgifterna blir huvudsakligen: I rollen som inköpschef hos oss kommer du ansvara för ledning och utveckling av företagets inköpsavdelning. Du kommer samordna och följa upp verksamheten inom inköp med fokus på förbättring av företagets arbetsprocesser och arbetsrutiner. Du deltar aktivt i genomförandet av inköpsavdelningens dagliga arbetsuppgifter. I rollen ingår budget och personalansvar.
Kvalifikationer:
Dokumenterad universitetsutbildning, eller flerårigt arbete inom strategiskt inköp.
Kunskap och förståelse för företagets resultaträkning, budgetering, offert/orderhantering, kvalitetsstyrning.
Kunskap om logistik och materialflödeskedjor.
Erfarenhet från inköpshantering, förhandlingsteknik och hantering av leverantörsrelationer.
Erfarenhet från industriellt inköp tillsammans med bred kunskap om annan typ av upphandling.
Behärska engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig en utåtriktad och bred roll inom en tydligt internationell organisation som präglas av kamratskap, hög ambitionsnivå och laganda.
Tjänsten är på heltid med placering i Landskrona där du ingår i ett team om 5 personer.