Inköpschef

Arbetsbeskrivning

Om rollen

I rollen som Inköpschef är du ansvarig för att leda och utveckla inköpspolicyer, kategori- och leverantörsstrategier, inklusive leverantörsbasförvaltning av leverantörerna inom segmentet för kategorin, för att säkerställa materialtillförsel med optimal kvalitet, kostnad och leveransprestanda.

Du kommer att arbeta med interna tvärfunktionella team inom organisationen, såsom utveckling, produktion, logistikplatser och finans samt andra enheter i din grupp. Du kommer även att delta och vara en del av produktintressentmöten för att möjliggöra framgångsrik genomförande av kategoriplaner/strategier där du kan ta rollen som projektledare eller del av kärnteamet. Du kommer också att leda eller delta i större projekt inom din kategori.

Om dig

Som Inköpschef är det viktigt att du har starka ledarskapsförmågor och förmåga att utveckla och leda ditt team. Du bör ha gedigen erfarenhet av kategorihantering och kunna utveckla och genomföra en kategoristrategi inom området.

För att nå framgång i denna roll krävs också utmärkta förhandlingsfärdigheter och förmåga att hantera komplexa avtal med leverantörer. Du bör ha erfarenhet av att hantera leverantörsbasen och utveckla en strategi för att säkerställa materialförsörjning av högsta kvalitet till rätt kostnad och tidpunkt.

Du bör också ha förmåga att hantera interna intressenter på olika nivåer i organisationen och kunna samarbeta med andra avdelningar såsom utveckling, produktion, logistik och finans. Goda projektledningsfärdigheter är viktigt eftersom du kommer att leda eller delta i större projekt inom kategorin.

Kvalifikationer:

För att lyckas i denna roll krävs också att du har en stark planeringskompetens och erfarenhet av att arbeta med utveckling, kvalitet och produktägare. Du bör vara bekant med och ha erfarenhet av att följa företagsprocesser och ha förmågan att sätta och uppnå mål och KPI:er.

Avslutningsvis, du bör ha en akademisk examen inom teknik eller företagsekonomi eller ha dokumenterad erfarenhet av att driva liknande verksamhet i en liknande bransch och ha minst 5 - 10 års erfarenhet inom inköpsavdelning med minst 3 - 5 år som strategisk eller kategoriansvarig i en internationell organisation. Du måste också vara flytande i engelska både i tal och skrift och ha goda kunskaper i användning av Office verktyg och erfarenhet av att arbeta med ERP-system.

Tillträde, omfattning och anställning

Arbetstiderna är måndag till fredag med kontorstider. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 12 månader där du är anställd av Hero med goda chanser till förlängning. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt. Mer information om kund lämnas vid första telefonintervju.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av Leveranschef Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 29 oktober 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024