OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en erfaren inköpare till en av de större apotekskedjorna som erbjuder dig ett spännande jobb i ett företag som växer och utvecklas.
Uppdrag: start mars -2024.11.01
Omfattning: 40h/veckan, 8-17. Chans till Hybrid
Plats: Solna, Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!
Ansvarsområden
Som Inköpschef kommer du driva strategiskt, taktiskt och operativt inköpsarbete för apotekskedjans egna märkesvaror (EMV)/private label generellt och specifikt för dina kategorier. I din kategoriportfölj ingår främst kategorier inom hudvård och skönhet samt vitaminer och kosttillskott. Du ansvarar för att skapa ett konkurrenskraftigt och lönsamt erbjudande till apotek och e-handeln utifrån gemensamma strategier och mål. Det innebär att du följer upp, analyserar och initierar åtgärder för att nå ett optimalt resultat. Du är även involverad i produktvecklingsprocessen med att ta fram och förhandla rätt leverantörer och avtal.
I rollen ingår även ansvar för att:
Ta fram och underhålla en sourcingstrategi, samt vid behov sourca nya leverantörer
Ta fram inköpsplan för förhandlingar på kort & långsikt
Driva leverantörssamarbete & förhandlingar
Driva operativt inköp som löpande rapportering, administration av avtal & leverantörsunderlag, delta i tester vid produktutveckling etc.
Kvalifikationer
Krav i rollen
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller inköp och flera års erfarenhet av inköp.
Du har erfarenhet av strategiskt inköp och förhandlingar med leverantörer, samt är van vid att arbeta i olika system och arbeta med datadrivna analyser.
Rollen kräver även att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet från apoteks- eller detaljhandelsbranschen.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044