OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en inköpschef som kan leverera mervärde och konkurrensfördelar till Skellefteå kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpschef inom ekonomisupport så leder du och utvecklar kommunens inköpsenhet med 6 upphandlare. Du ansvarar för att kommunens inköpsprocess är effektiv och är ett stöd i strategiska frågor kring inköp/upphandling mot övriga verksamheter.
I din roll ingår att arbeta operativt med upphandlingsfrågor, samt att ansvara för utbildning och information kring inköps- och avtalsfrågor såväl externt som internt.
Du deltar i avdelningen för ekonomisupports ledningsgrupp som även innefattar redovisning och verksamhetsekonomi och är föredragande i nämnd för support och lokaler i upphandlingsärenden.
KVALIFIKATIONER
Rollen som inköpschef kräver att du är tydlig och har förmåga att hantera många arbetsuppgifter utan att förlora det övergripande perspektivet. Du är skicklig på att planera, prioritera och att hålla givna tidsramar. För dig är det självklart att arbeta mot mål och att få andra med sig. Du vågar fatta beslut och behåller lugnet även i pressade situationer.
Du har:
• examen från universitet eller högskola som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt mångårig erfarenhet av inköpsarbete
• god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska
• goda IT-kunskaper
• ledarerfarenhet
Det är meriterande om du har erfarenhet och/eller utbildning inom LOU (lagen om offentlig upphandling).
Du har förmågan att:
• leda inköpsenheten mot uppsatta mål, utveckla medarbetare med hög kompetens och kunskap samt bidra till ett gott arbetsklimat
• utveckla relationer och bygga nätverk med företagare och övriga intressenter med bibehållen integritet
• tillse goda affärer som har fokus på att tillgodose verksamheternas behov ur ett helhetsperspektiv
• ha en helhetssyn och relationsbyggande inom ditt arbetsområde
I Skellefteå kommun eftersträvar vi mångfald i alla former och ser det som en tillgång om du har olika språk, teckenspråk eller kulturella kompetenser som berikar våra verksamheter och möten med medborgare.
Urval sker löpande - så vänta inte med din ansökan.
ÖVRIGT
Förvaltningen för support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 700 medarbetare – fördelade på sex avdelningar: ekonomisupport, fastighet, kommunikation, måltid, personalsupport samt utveckling och IT – som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00