Inköpschef, Himla

Arbetsbeskrivning

Himla AB söker Inköpschef!

Din roll
Som inköpschef får du en nyckelroll inom Himla AB. Du har det övergripande ansvaret för Himlas kvalitets- och sortimentsstrategi, produktion, inköp, transporter, lagerhållning, distribution, samt för våra avtalsförhandlingar inom produktion och logistik. En viktig del i ditt arbete är att säkerställa ett optimalt varuflöde från leverantör till kund och se till att vi uppfyller kundernas krav på kvalitet, kvantitet, leverans, dokumentation och kostnadseffektivitet. Som inköpschef arbetar du för att optimera ekonomin i våra varuflöden och säkerställa att organisationen kontrollerar sina utgifter, ökar försäljningen samt maximerar lönsamheten.

Du tar fram samt leder bolagets design och produktionsprocess samt säkerställer att sortimentet är kommersiellt och uppnår de uppsatta målen. Som inköpschef är din roll både operationsfokuserad - dagligen leda personal och produktflöden, samt planeringsorienterad där analyser och planering av sortiment ingår, liksom produktflödet, prisstrategier, lagerkontroll, kontinuerlig utveckling av processerna och sortimentet.

Du kommer att ha en projektledande roll internt mellan inköpsavdelningen och produktutveckling, men även gentemot försäljning och lager. Du måste därför trivas i en projektledande och koordinerande roll. Du har personalansvar för supply planner och produktchef, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till Vice VD.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är en kommunikativ ledare med stort driv och ett kommersiellt tankesätt. För att lyckas i rollen krävs det att du är en initiativtagare som identifierar och sätter igång aktiviteter för att nå uppsatta mål och resultat, hela tiden med en affärsmässighet i åtanke. Du besitter även en strukturerad och analytisk förmåga. Du är säljdriven och lösningsorienterad och utövar ett tydligt och coachande ledarskap där du ger dina medarbetare ansvar och förtroende samt intresserar dig för gruppens utveckling.

Vi söker dig som har relevant utbildning inom inköp och minst 3-5 års yrkeserfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Du ska även ha tidigare erfarenhet av personalansvar. Arbetet innehåller ett stort mått av internationella kontakter och du måste därför utöver flytande svenska ha god vana vid att kommunicera på engelska i tal och skrift. Att du har god datorvana och är avancerad användare av Excel ser vi som en förutsättning.

Övrig information
Tjänsten är på heltid. Du sitter placerad på huvudkontoret i Uppsala. Resor utomlands förekommer.

Känns detta som ett roligt och utmanande uppdrag för dig? Sök tjänsten redan nu då rekryteringen sker löpande.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Jobbet.se är ett rekryteringsföretag. Som medlem på Jobbet.se får du bland annat sms om jobb som passar dig. Här hittar du lediga jobb och attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Andersson
072-251 84 94
Hasse Ejenstam
070-642 26 20
Daniel Andersson
+46722518494
Conny Ekholm
070-647 14 50

Sammanfattning

Besöksadress

Fyristorg 6
Uppsala

Postadress

Fyristorg 6
Uppsala, 75141

Liknande jobb


25 november 2024

21 november 2024

Strategisk inköpschef till Zetterströms

Strategisk inköpschef till Zetterströms

14 november 2024

19 november 2024