OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga framtiden inom Specialaffären på ICA Sverige?
Vi inom Specialaffären är i en spännande fas som innebär att vi utvecklar våra processer och arbetssätt och satsar på nya kompetenser inom flera områden. Nu söker vi dig som vill bidra till att utveckla vår affär och möta framtidens behov med oss.
Specialaffären inom ICA Sverige arbetar med inköp och försäljning av specialvaror i samtliga ICA- format (Maxi, Kvantum, Supermarket, Nära) i Sverige och som återförsäljare till Baltikum.
Inom kategori Core ingår varugrupper såsom lampor, batterier, hemkontor, present, fixa, städ och böcker där du kommer ansvara för inköpsdelen kopplat till några av varugrupperna.
Det här är ditt blivande jobb
Som inköpschef är du ansvarig för att skapa ett konkurrenskraftigt erbjudande till butik (pris, kvalitet, logistik & finansiella parametrar) utifrån ICAs övergripande strategier och kategori- & inköpsplaner. Du ansvarar för att identifiera och välja ut leverantörer och hantera förhandlingar som inkluderar marknadsinvesteringar från våra leverantörer. Du är ansvarig för leverantörsrelationen och att driva leverantörssamarbeten.
I det dagliga arbetet jobbar du tätt tillsammans med kategorichef samt närliggande funktioner såsom Sourcing Intellingence Manager, Varuflöde Special och övriga inköpsorganisationen inom ICA Sverige AB.
Rollen innebär inte personalansvar.
Vem är du?
För att lyckas i din roll som inköpschef tror vi att du har flera års erfarenhet av att arbeta med inköp. Du är en person som är duktig på att driva förhandlingar med ett stort mod och som vågar utmana. Har du goda kunskaper i Oracle-baserade inköpsverktyg är det meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet från inköp inom detaljhandeln.
Du triggas av resultat och är van vid att arbeta på ett strukturerat sätt och har god förmåga att se helheten. Då tjänsten har många kontaktytor, både inom och utanför ICA, är du en person som har lätt för att samarbeta. Du har stor drivkraft att lösa dina uppgifter och sätter värde i att leverera i tid och med god kvalitet. Du känner även igen dig i att du är analytiskt skicklig och har ett stort engagemang i att vara i framkant inom inköp samt se till att strategier förverkligas.
Du har en drivkraft och intresse i att ständigt utveckla dig själv, andra och verksamheten utifrån verksamhetens behov. Du har en akademisk examen inom ekonomi eller som civilingenjör alt motsvarande kunskaper förvärvade via erfarenhet.
Slutligen har du en positiv inställning samt trivs med att arbeta i en organisation som tidvis präglas av ett högt tempo.
Kontaktinformation
Frågor om tjänsten besvaras av Kristina Löfling, kristina.lofling@ica.se
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR BP Eva Strandlund, eva.strandlund@ica.se
Placeringsort
Göteborg/Kallebäck
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 17 januari 2021. Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med rekryteringsprocessen.