OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu utvecklar vi koncernens strategiska inköpsorganisation och som en del i detta gör vi en satsning med ökat fokus på internationell handel. Till koncerninköp söker vi nu en chef för internationell handel som ska driva och leda arbetssättet där du också blir en nyckelperson.
Din roll
Du kommer att vara en viktig person i vår koncernövergripande inköpsorganisation då internationell handel är viktigt för vår verksamhet. Vår inköpsorganisation utvecklas i rask takt och behovet att köpa varor och tjänster utanför Nordens gränser ökar.
Vi söker dig som vill arbeta med att utveckla, utforma och sälja in Internationell handel inom Peab. Du kommer att ansvara för koncernens funktion för internationell handel genom att samordna de resurser som finns på affärsområdes- och bolagsnivå. Du förväntas vara operativ i din roll och på sikt även anställa och ansvara för 1-2 medarbetare.
Dina ansvarsområden kommer att inbegripa:
- Säkerställa godkända utländska leverantörer
- Hålla i och driva samordningsmöten med de resurser som finns ute i organisationen.
- Vara kontaktperson mot utländska leverantörer.
- Ansvara för att sätta upp och implementera ramverk, processer och system för internationell handel.
Vidare ansvarar du för att ta fram strategier för internationell handel inom olika produktområden, genomföra leverantörsrevisioner, bevaka och utveckla leverantörsmarknaden.
Ditt ansvarsområde är nordiskt, då koncernen innefattar verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark och du ingår i koncerninköpsledningen.
Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av strategiskt inköpsarbete och internationell handel med goda språkkunskaper i engelska samt ytterligare språk som underlättar kommunikationen med våra leverantörer. Du har en akademisk examen eller motsvarande genom annan utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet. Har du även erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen är det mycket meriterande.
Dina egenskaper och personlighet präglas av lyhördhet och ansvarstagande. Du är en säljande person som med ett förtroendeingivande arbetssätt har förmåga att skapa goda kontakter såväl internt som externt. Vidare har du en utvecklad analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt, goda ledaregenskaper och erfarenhet av förändringsledning.
Frågor angående tjänsten besvaras av Koncerninköpschef Marcus Holtz, 0725-33 46 63, eller HR Chef Gunnar Wannehag, 0733-37 11 18.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06