OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Uppskattar du en bred variation av inköp? Får du energi av det övergripande perspektivet? Och drivs du av att medverka till effektivisering, utveckling och förändring inom ditt skrå? I sådana fall är du varm välkommen att söka tjänsten som inköpschef logistikavtal!
Tjänsten är på 100% med placering i Solna. Företaget arbetar i regel 3 dagar på kontoret och 2 dagar flexibelt. Perioden är omgående till och med 30e december.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I denna roll finns det stora möjligheter att bidra med nya sätt att arbeta med strategiskt inköp inom logistik. En viktig del är att ta en ledande roll i att driva leverantörsutveckling och leverantörsstrategier men också att utmana affärsupplägg och ständigt utveckla befintliga affärer för att säkerställa stabilitet och kostnadseffektivitet
Som inköpschef är dina primära ansvarsområden:
Transporter, tunga och lätta lastbilar, externlager, automation/ny teknik, lastbärare och förbrukning/logistikrelaterade produkter så som arbetskläder och utrustning
Att se till att organisationen som är geografiskt fördelad mellan Helsingborg, Kungälv, Västerås och Solna har en god arbetsfördelning på befintliga resurser.
Att hålla ihop gruppen på totalen då det finns en bred internkundbas
Att säkerställa kompetensutveckling samt utveckling av processer och rutiner för att möta de behov av strategiskt inköpsarbete som finns nu och framåt
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker:
Har en relevant akademisk examen eller motsvarande
Har erfarenhet av att jobba med strategiskt inköp där du innovativt tagit dig an inköp av både produkter och tjänster
Är en trygg och tydlig ledare som inkluderar, peppar och utmanar dina medarbetare för att höja kompetensnivån
Kan kommunicera på både svenska och engelska
Det är meriterande om du har arbetat med strategiskt inköp inom transport/logistik. Om du har varit försäljningschef så är även det meriterande.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2022-08-20, välkommen att ansöka på www.randstad.se.
För information: Alice Ronnehed, alice.ronnehed@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044