Inköpschef till Debe Pumpar

Arbetsbeskrivning

Företaget grundades 1963 under namnet Debe Pumpar. En kraftig expansion och tillväxt har under den senaste tioårsperioden kännetecknat Debe med en ny ledning och nya ägare. Sedan 2008 ägs bolaget av Pomonagruppen som är en industriell långsiktig ägare med ett tydligt fokus på att utveckla bolaget då de identifierat en stor potential.

Debe har också förvärvat flera bolag med spetskompetens inom sina respektive områden. Samtliga är tillverkande bolag med egna produkter och ett starkt fokus på produktutveckling och innovation.

Merparten av produkterna är tillverkade i Sverige och utvecklade för svenska förhållanden.

Debe verkar på en marknad där de flesta kunderna finns på den svenska marknaden men man växer och finns också representerade med filialer och dotterbolag i Norge, Finland och Tyskland.

Med de strategiska förvärven har Debe Flow Group på de senaste tio åren vuxit från ca 10 medarbetare till dagens cirka 60 anställda.

På företagets informativa hemsida http://www.debeflowgroup.com får du mer information.





Vill du bli en del av Debe Flow Group?

Som inköpschef får du en spännande och viktig roll inom Debe Flow Group. Du leder ett inköpsteam med några mycket kompetenta kollegor, ingår i ledningsgrupp och rapporterar tili VD.

Initialt är uppdraget att snabbt komma in i det operativa inköpsarbetet då tjänsten nu är vakant. På lite längre sikt kommer du att ansvara för att koncernens samlade inköp integreras i en gemensam inköpsfunktion för att effektivisera funktionen inköp. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Sundbyberg.



Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

Leda och fördela arbetet i inköpsgruppenOperativt delta och verka det dagliga inköpsarbetetBidra och tillsammans med produktansvariga och ledning ständigt utveckla ett effektivt och anpassat sortiment Vara uppdaterad och hålla sig à jour med branschutvecklingen, (omvärldsbevakning, trendspaning) för att hitta nya affärsmöjligheterUtvärdera leverantörerSkapa affärsmässiga relationer med rätt leverantörFörhandla och upprätta avtalSäkerställa inköpspolicyer och utveckla processer och arbetssättMånadsvis rapportering av resultat





Trolig bakgrund för att trivas hos oss?         

För att lyckas i rollen har du flera års gedigen erfarenhet av både strategiskt och operativt inköp av liknande produktområde. Du är van att resa och besöka både svenska och utländska leverantörer. Du har en högskoleutbildning inom relevant område. Du har god kunskap i Office programmet och har erfarenhet och systemförståelse för relevanta affärs- och inköpssystem, gärna Pyramid. Din svenska och engelska är på en hög nivå såväl muntligt som skriftligt.

Som person…

Är du van att arbeta både självständigt och i grupp. Du är van att resa och förhandla med leverantörer. Du är en bra organisatör och stark på att strukturera och organisera ditt och teamets arbete. Du är analytisk och kan snabbt bedöma potential, risker och konsekvenser för att göra rätt prioriteringar.  Du har ”rätt” attityd och väl införstådd i att arbetsbelastning ibland kan vara hög.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på jan.rosing@wise.se eller 076-620 29 52. Vi ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se då annonsen kan tas ner och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. dock senast den 18 juni 2019. Vi tar inte emot ansökningar via mail p g a GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid x
  • Publicerat: 7 juni 2019

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024