OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som drivs av att jobba både operativt och strategiskt inom inköp. I rollen som inköpschef blir du en del av ett engagerat team och får jobba med duktiga och drivna kollegor. Du leder ett team bestående av fyra självgående medarbetare och som har ett brett internationellt nätverk, både internt och externt.
OM TJÄNSTEN
Här erbjuds ett spännande och omväxlande arbete i en global verksamhet. Du kommer in i en organisation som befinner sig i en förändringsprocess, där du får stora möjligheter att vara med att påverka. Du ingår i Supply-Chain organisationen som präglas av en stark framåtanda med högt driv och ansvarstagande.
Du kommer också vara delaktig i implementeringen av företagets uppdaterade affärssystem samt driva förbättringsarbete i organisationen. Du rapporterar till Supply Chain Manager och har en streckad linje till matrisorganisationen inom regionen EMEA. I tjänsten ingår ca 20 resdagar per år.
ARBETSUPPGIFTER
För att lyckas i denna roll ser vi att du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköp och gärna från processindustrin. Du har en god förståelse för materialflödesstyrning och hela värdekedjan, gärna i en internationell miljö. Vidare är du en van förhandlare och kravställare samt har erfarenhet av att hantera avtal. Meriterande är om du har erfarenhet av personalansvar och hanterat affärer på engelska.
Huvudarbetsuppgifter
* Leda och fördela arbetet i teamet och ansvara över företagets direkta materialkostnader.
* Personalansvar
* Ansvara över företagets leverantörsdatabas
* Leverantörsuppföljningar
* Uppföljning och rapportering av avvikelser
* Aktivt bidra i regionen EMEAs Sourcing strategi
* Identifiera och upphandla nya leverantörer
* Internationell leverantörsutveckling och konsolidering av leverantörer för ökad lönsamhet
* Avtalsförhandlingar
VI SÖKER DIG SOM
Som person är du nyfiken, engagerad och resultatinriktad. Du har en god analytisk förmåga och van att göra analyser och uppföljningar. Du har en vilja att påverka och driva förändringar samtidigt som du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du är van att arbeta strategiskt men är inte främmande för att även ha en operativ del i arbetet. Eftersom du kommer ha många interna och externa kontaktytor är det också viktigt att du är utåtriktad, gillar samarbete och är en god kommunikatör. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har erfarenhet av arbete i något affärssystem, gärna Ariba och SAP.
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidare, heltid
* Ersättning: Fast ersättning månadsvis följt av bonus beroende av resultat och hur parametrar är uppfyllda
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Malin Landén.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231