Inköpschef till ICA i Solna

Inköpschef till ICA i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du är proaktiv och har ett starkt eget driv till att driva förändring och förbättringsinitiativ? Har du tydligt kundfokus och vill driva affären framåt? Har du dessutom flera års erfarenhet som taktisk eller strategisk inköpare med erfarenhet av TCO analys? Då kan detta vara din nästa utmaning! ICA söker just nu en Inköpschef till Butiksutveckling. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!  


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen förväntas du ha en god helhetssyn och god vana av att arbete ur ett TCO perspektiv, från utveckling, produktion, installation till drift och underhåll. Arbetet ska drivas på ett sätt som driver försäljningsutvecklingen och lönsamheten samt fokuserar på kundens behov idag och i framtiden. Du analyserar, följer upp och initierar nödvändiga åtgärder för att nå bästa resultat inom ansvarsområdet. Tjänsten innebär också att aktivt sköta den dagliga driften såsom att utveckla rapporter och analyser, sköta administration, leverantörs- och kundkontakter, försäljnings- och kommunikationsaktiviteter samt annan daglig drift. 


-       Taktiskt inköpsarbete kopplat till kategorierna ”Inredning”, ”Kassa & Entré” och ”Städ-produkter & tjänster” 


-       Löpande upphandlingar och prisförhandlingar 


-       Implementera och följa upp genomslag för ingångna avtal och koncept 


-       Löpande administration kopplat till leverantörer och interna intressenter 

Arbetstider
 Heltid, start omgående fram till september 2021 med chans till förlängning. 

Kvalifikationer
 Vi ser att du som söker har: 


-       Har erfarenhet som civilingenjör eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt 


-       Flera års erfarenhet av taktiskt inköpsarbete 


-       Flera års erfarenhet av att självständigt arbete med upphandling 


-       Erfarenhet av TCO analys 


-       Avancerad Excelkunskap och allmänt god förmåga av olika IT-verktyg och system 


-       Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift 


Meriterande: 


-       Erfarenheter från byggbranschen, projektinköp eller entreprenadinköp är meriterande men inte ett krav. 


Rollen ställer krav på att du är proaktiv och har ett starkt eget driv till att driva förändring och förbättringsinitiativ samt att du har tydligt kundfokus och vill driva affären framåt. Som person är du analytisk och resultatorienterad. Då kategorin har stor påverkan på flera områden inom ICA är det viktigt att du har ett brett perspektiv och förståelse för hur lösningarna passar in i helheten. Personlig mognad och förmåga att vara strukturerad och kunna hantera otydligheter utan att förlora fokus eller framdrift.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-02-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se 

Om företaget
ICA Gruppen AB är ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. I koncernen ingår ICA Sverige och Rimi Baltic som i huvudsak driver dagligvaruhandel, ICA Fastigheter som äger och förvaltar fastigheter, ICA Banken som erbjuder finansiella tjänster och Apotek Hjärtat som driver apoteksverksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Inköps- och upphandlingschef

27 september 2024

Purchasing Manager

26 september 2024

25 september 2024

Global Purchasing Manager

Global Purchasing Manager

20 september 2024