Inköpschef till Kamux Sverige

Inköpschef till Kamux Sverige

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du beredd att ta ditt nästa steg i karriären och utvecklas vidare inom bilbranschen? Vill du bli en del av ett bolag som ger goda utvecklingsmöjligheter? Då kan du vara den vi söker. Kamux är i en stark tillväxtfas och är en av Europas största begagnad-återförsäljare. Nu söker Kamux sin nästa inköpschef för Sverige med placering i Stockholm.

I din roll som inköpschef ansvarar du för att säkerställa och utveckla inköpsprocessen och du kommer framförallt att arbeta strategiskt men även operativt.
Du ansvarar för hela inköpsprocessen och säkerställer att volymer och kvalité på inköpen upprätthålls för att öka lönsamheten i organisationen. Ditt inköpsteam är uppdelat i Malmö, Göteborg och Stockholm och du har daglig kontakt med dina teamledare som rapporterar till dig.

Andra huvudsakliga ansvarsområden:

- Arbeta med strategiska frågor för att implementera nya inköpsstrategier
- Göra marknadsanalyser för att öka lönsamhet och möjligheter
- Förhandla med leverantörer samt bearbetning av nya och framtida leverantörer
- Utveckla inköpskanaler och genomföra konkurrentanalyser
- Arbeta mot KPI:er inom olika segment.
- Nära samarbete med regioncheferna gällande logistik och fördelning av bilar

Som inköpschef ingår du i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VDn och kommer med förslag på nya policyer och processer som behöver uppdateras eller implementeras.
Du kommer även att arbeta internationellt tillsammans med kollegorna i Tyskland och Finland gällande inköp och strategi och ha regelbunden kontakt med Purchase Director i Finland.

Din Profil
För att vara aktuell för denna roll ser vi det som ett krav att du har minst 5 års erfarenhet av inköp eller liknande befattning inom bilbranschen i kombination med personalansvar och god ledarskapserfarenhet.

Du är bekväm att arbeta mot uppsatta mål och vet hur du och ditt team tillsammans når dessa. Du måste även vara mycket driven och analytisk för att se mönster och förändring i branschen. Rollen kommer att kräva en tydlig struktur som du tar fram och förmedlar vidare till inköpsteamet. Resor utanför Sverige ingår i tjänsten, bland annat till Finland och Tyskland och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av internationellt arbete.

Som person är du självgående och kreativ där du ser lösningar före problem. I kombination med din analytiska förmåga har du även goda kunskaper i CRM-system samt Excel där du navigerar obehindrat. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift samt B-körkort är krav för tjänsten. Kunskaper i tyska är meriterande.

Om företaget
På Kamux har vi specialiserat oss på att sälja och köpa in begagnade person- och transportbilar. Vi är den största nordiska bilåterförsäljaren som enbart riktar in sig på bättre, begagnade fordon. Vi strävar efter att ha ett brett utbud samt kunna erbjuda våra kunder förmånliga priser.

Kamux har i dagsläget 50 butiker i Finland, 23 i Sverige och 8 i Tyskland - och vi expander hela tiden! Vi har idag över 2000 bilar på lager och alla butiker kan sälja samtliga bilar till sina kunder, så sannolikheten att hitta en passande bil åt kunden är stor. Totalt har vi sålt över 400 000 bilar till nöjda kunder i dessa tre länder.

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar Kamux med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av Clemens Döring på 070 789 85 81. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Liknande jobb


Inköps- och upphandlingschef

27 september 2024

Purchasing Manager

26 september 2024

25 september 2024

Global Purchasing Manager

Global Purchasing Manager

20 september 2024