OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
0 0 1 109 579 Ps Partner 4 1 687 14.0
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Professionellt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring, fastighetsförmedling och larm. Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett av 23 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag. De 23 bolagen äger gemensamt Länsförsäkringar AB. Vår organisation har satt en tydlig prägel på oss. I allt från hur vi prioriterar det dagliga arbetet och hur vi förvaltar våra kunders pengar – till hur vi samverkar i grupp och hur vi utvecklas som individer. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte är riktigt som alla andra. För att läsa mer om bolaget besök www.lansforsakringar.se
I rollen som Inköpschef har du det övergripande ansvaret för inköps- och upphandlingsprocesser inom bolagets samtliga verksamhetsområden. Det innebär att strategiskt utveckla Länsförsäkringars inköpsarbete med ett tydligt affärsfokus. Du ska operativt leda och genomföra upphandling i nära samarbete med verksamhetsansvarig chef. För att lyckas i rollen krävs att du trivs med ha god kontroll och uppföljning. Du arbetar löpande med att utveckla och marknadsanpassar bolagets inköps- och upphandlingsprocess samt att den implementeras och efterföljs. Bolaget arbetar enligt Lean med ett högt kvalitetsfokus vilket innebär att du är ansvarig för att kvalitetssäkra och följa upp bolagets inköpsstrategi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvara för utformandet och den löpande utvecklingen av företagets inköpsrelaterade processer.
• Leda och understödja verksamhetens strategiska och operativa inköps- och leverantörsarbete.
• Leda och driva det taktiska och operativa inköpsarbetet.
• Initiera och leda projekt för kostnadsreduktion tillsammans med berörda avdelningar
• Säkerställa leverantörers värde, leverans och kvalitet.
• Säkerställa beslutsunderlag till inköps-/leverantörsarbetet.
• Utvärdera leverantörer enligt ISO-standard och hållbarhetsrapportering.
• Ansvarig för att strukturera, kvalitetssäkra och följa upp bolagets utlagda och mottagna verksamhet.
• Främja lärande och utveckling gällande inköp/upphandling inom bolaget.
Vem är du?
Vi söker dig som har juridisk, ekonomisk eller teknisk utbildningsbakgrund med minst 5 års erfarenhet av inköp och dess processer. För att lyckas i rollen tror vi att du är en mycket god förhandlare och pedagog. Vi tror att du har en god logisk problemlösningsförmåga, god självinsikt tillsammans med en stor portion integritet som skapar tillit. Du bör drivas av ett affärsmässigt tänk med en förmåga att se affärer utifrån ett intressentperspektiv. Vidare tror vi att rollen kräver rollen struktur, prioriteringsförmåga samt att du tycker att om att ta ansvar och fullfölja det som du startat. Vi värdesätter ett proaktivt förhållningssätt och att du trivs i förändring.
För att trivas hos Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är det viktigt att du känner igen dig väl i deras värdeord: enkla, engagerade och professionella.
Ansökan
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, gå in på www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 30 november. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson på 0761717645 eller Elin Mankert på 0723200761.
Facklig kontaktperson är Christin Hagberg på 0706308033.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sjöberg
Lena Wadenby
Anna Petersson
Gabriella Christiansen
Mats Törn