OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en vacker miljö, med fantastisk personal och med en bredd av inköpsrelaterade frågor? Är du duktig på att driva inköp både strategiskt och operativt och är en strukturerad person?
Då har vi en spännande tjänst för dig. Vi söker nu en Inköpschef med placering på vår produktionsanläggning i Kungshamn.
ARBETSUPPGIFTER
Som Inköpschef har du det övergripande strategiska och operativa ansvaret för företagets samtliga inköp. Du arbetar tätt ihop med produktion, kvalité, planering/avrop, produktutveckling och säljorganisation. I din roll rapporterar du till företagets VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Då bolaget ingår i en större koncern har du tät dialog med andra funktioner i värdekedjan.
I rollen som inköpschef ingår: Övergripande ansvar för kontakt och uppföljning av våra leverantörer och producenter
Ansvar för att inköp av råvaror, ingredienser, emballage, tjänster, handelsvaror och utrustning görs på ett affärsmässigt riktigt sätt. Löpande avrop av material och råvaror sköts av vår produktionsplanerare.
Förhandla, följa upp och uppdatera leverantörsavtal
Personalansvar för en inköpare
Prisprognoser och uppföljning av framför allt skaldjur och lax
Ansvar för reklamationer gentemot leverantörer
Vi ser att vår framtida kollega har god erfarenhet av inköp, förhandling och kontraktsskrivning med leverantörer. Då vi har internationell handel och inköp så krävs mycket goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift.
Följande erfarenhet/kunskap ses som meriterande: Kunskap inom sjömatsproduktion
Vana att hantera tullfrågor vid import/export
Ytterligare ett språk utöver svenska och engelska
Erfarenhet av livsmedelsstandarder såsom BRC och FSSC 22000
PERSONLIGA EGENSKAPER
Du är van vid att arbeta självständigt och kunna fatta snabba beslut inom givna ramar. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, en positiv inställning och en vilja till att skapa förändring för att uppnå resultat. Som person är du relationsbyggare som både internt och med leverantörer skapar ett långsiktigt förtroende. Som person förväntas du leva upp till Leröy´s värderingar som är öppen, ärlig, ansvarstagande och skapande.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Inköpschef är en direktanställning hos oss på Leröy.
I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sverige och alla frågor går via rekryteringskonsulten Therese Hedén via therese.heden@eterni.se
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se
Vi använder löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalansvarig Josefin Cronebäck
0523-66 70 41
070 667 42 60