OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av strategiskt inköp och trivs med att arbeta verksamhetsnära? Då finns utmaningen för dig hos Orica.
Vi söker nu dig som drivs av att jobba både operativt och strategiskt inom inköp. I rollen som inköpschef blir du en del av ett engagerat team och får jobba med duktiga och drivna kollegor. Du leder ett team bestående av fyra självgående medarbetare och har ett brett internationellt nätverk, både internt och externt. Orica är ett globalt företag som är världsledande inom sin bransch.Låter det intressant?Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en global verksamhet. Du kommer in i en organisation som befinner sig i en förändringsprocess, där du får stora möjligheter att vara med att påverka. Du ingår i Supply-Chain organisationen som präglas av en stark framåtanda med högt driv och ansvarstagande.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
• Leda och fördela arbetet i teamet och ansvara över företagets direkta materialkostnader.
• Personalansvar
• Ansvara över företagets leverantörsdatabas
• Leverantörsuppföljningar
• Uppföljning och rapportering av avvikelser
• Aktivt bidra i regionen EMEAs Sourcing strategi
• Identifiera och upphandla nya leverantörer
• Internationell leverantörsutveckling och konsolidering av leverantörer för ökad lönsamhet
• Avtalsförhandlingar
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer också vara delaktig i implementeringen av företagets uppdaterade affärssystem samt driva förbättringsarbete i organisationen. Du rapporterar till Supply Chain Manager och har en streckad linje till matrisorganisationen inom regionen EMEA. I tjänsten ingår ca 20 resdagar per år.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköp och gärna från processindustrin. Du har en god förståelse för materialflödesstyrning och hela värdekedjan, gärna i en internationell miljö. Vidare är du en van förhandlare och kravställare samt har erfarenhet av att hantera avtal. Meriterande är om du har erfarenhet av personalansvar och hanterat affärer på engelska.
Som person är du nyfiken, engagerad och resultatinriktad. Du har en god analytisk förmåga och van att göra analyser och uppföljningar. Du har en vilja att påverka och driva förändringar samtidigt som du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du är van att arbeta strategiskt men är inte främmande för att även ha en operativ del i arbetet. Eftersom du kommer ha många interna och externa kontaktytor är det också viktigt att du är utåtriktad, gillar samarbete och är en god kommunikatör. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har erfarenhet av arbete i något affärssystem, gärna Ariba och SAP.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07