OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Saferoad Birsta AB tillverkar och säljer väg- och broräcken samt utför kringtjänster för dessa produkter såsom montering och projektledning. Huvudkontor och tillverkning finns i Sundsvall, lokala försäljningskontor i Arboga och Borås. Företaget grundades 1961, har idag 90 anställda och ingår sedan 2007 i Saferoadkoncernen med 2 500 anställda i 21 länder, www.saferoadbirsta.se
Vill du ha helhetsansvaret för att utveckla det strategiska inköpet och samtidigt arbeta med det löpande operativa? Då ska du söka tjänsten som inköpschef hos Saferoad Birsta i Sundsvall.
Som inköpschef har du det övergripande ansvaret för inköpsavdelningen bestående av fyra personer som sköter inköp och logistik. Avdelningen förser produktion och projekt med råmaterial, varor och tjänster samt ansvarar för större inköpsvolymer av produkter från Saferoads produktionsbolag och från ett etablerat nätverk av leverantörer i Kina.
I din roll har du huvudansvaret för att organisera, leda och utveckla inköpsarbetet enligt företagets strategi. Du ansvarar för nätverket av leverantörer vilket innebär delta i förhandlingar, teckna avtal samt löpande utveckling av leverantörer. Du har ett nära samarbete med produktion, projekt, utveckling och sälj samt med bolag inom koncernen. Du har personalansvar vilket innefattar såväl ledning och styrning som medarbetar-, utvecklings- och lönesamtal. Du rapporterar till VD och sitter med i företagets ledningsgrupp.
Vi söker dig med erfarenhet av operativt inköp inom tillverkande industri och som är en driven förhandlare med en gedigen teknisk bakgrund. Har du dessutom arbetat i en ledande befattning är det meriterande. Vi tror att du genom dina erfarenheter har en bred kunskap och förståelse för inköpsfrågor med en god förmåga att agera självständigt inom området.
Som person är du målmedveten och resultatinriktad och trivs i en roll som både är operativ och strategisk. Du är noggrann och van att skapa strukturer vilket i sin tur ger de bästa förutsättningarna för verksamheten att nå uppsatta mål. Vidare så har du lätt för att samarbeta, tänker affärsmässigt och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina löpande kontakter såväl internt som externt.
Då vi jobbar i en internationell koncern och har utländska leverantörskontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du har hög datakompetens.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och avser heltid med placering i Sundsvall, resor förekommer i tjänsten.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Petra Elf, 070-760 64 47. Din ansökan skickar du till: petra.elf@rutinera.se samt registrerar dina uppgifter på www.rutinera.se då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 31 augusti 2015.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Minna Nikkanen
070-3167272
Rekryterare Minna Nikkanen
Rekryterare Petra Elf
0707606447
Rekryterare Anna Ottosson
0703807047