Inköpschef till Södertälje sjukhus AB

Inköpschef till Södertälje sjukhus AB

Arbetsbeskrivning

Lockas du av att arbeta i en dynamisk miljö där du leder sjukhusets Inköpsenhet med fem erfarna medarbetare och där ni tillsammans vidareutvecklar verksamheten? Har du flerårig erfarenhet som upphandlings- eller inköpschef med personalansvar och gedigen erfarenhet av inköp och upphandling inom offentlig verksamhet? Då kan du vara rätt person för den här rollen!

Om tjänsten
Inköpsenheten genomför inköp och upphandlingar på uppdrag av sjukhusets olika verksamheter och stödjer dessa i inköps- och upphandlingsfrågor. Inköpsenheten ansvarar också för att upprätta- och förvalta avtal genom aktiv avtalsförvaltning i samverkan med sjukhusets verksamheter. Inom inköpsenheten finns också avtalscontrollerfunktionen för uppföljning av de stora tjänsteavtalen, såsom städ, tvätt och kost. Inköpsenheten är en av tre enheter inom Ekonomiavdelningen och du rapporterar till sjukhusets Ekonomidirektör.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som inköpschef har du det övergripande ansvaret för sjukhusets inköpsprocess och är därmed inköpsansvarig för sjukhuset. Du planerar och driver frågor inom enhetens ansvarsområde samtidigt som du förväntas vara operativ, vilket innebär att bland annat genomföra upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och förhandla och ta fram avtal med leverantörer. Du förväntas hålla dig uppdaterad om eventuella förändringar i regelverket kring inköp och upphandling och utveckla enhetens rutiner samt sprida kunskap om inköp och avtalsfrågor inom sjukhuset. Du ansvarar för gruppens yrkesmässiga utveckling och tar tillvara dina medarbetares kompetens. I rollen ingår även att utveckla enhetens upphandlingskompetens.

Arbetet innebär många utåtriktade kontakter, på skilda nivåer, med såväl företrädare för sjukhusets vårdverksamheter som leverantörer och olika stödfunktioner inom regionen. Inköpsenheten samarbetar med övriga sjukhus inom Region Stockholm samt Upphandlingsavdelningen vid Regionledningskontoret.


Vem är du?
För att passa i rollen har du flerårig erfarenhet som upphandlings- eller inköpschef med personalansvar. Du har gedigen erfarenhet av inköp och framför allt av upphandling inom offentlig verksamhet samt att du besitter mycket goda kunskaper om Lagen om Offentlig Upphandling (LOU). Du har självständigt genomfört ett stort antal upphandlingar av varor och tjänster till offentlig verksamhet, gärna hälso- och sjukvård. Du är väl förtrogen med gällande lagstiftning inom upphandlingsområdet och är bekväm med att företräda sjukhuset i diskussioner med leverantörer. Du har en universitets- eller högskoleutbildning, gärna i juridik med upphandlingsrättslig inriktning eller motsvarande.

Du förväntas ha mycket god datavana, framför allt i Office-paketet samt att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

Som person har du hög integritet och affärsmässighet. Du är prestigelös, lojal, initiativrik och drivande. Du har god förmåga att prioritera och leverera under tidspress. Du är en god ledare som får dina medarbetare att utvecklas. Du har en väl utvecklad social förmåga och har därför lätt för att samarbeta och kommunicera med andra personer, både i ledande och icke ledande ställning. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning sex månader kan bli aktuell.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Fackliga kontaktpersoner: Aija Blomberg, Ledarna 08 -123 244 54 eller Ingrid Gulde, SACO 08 -123 245 75.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Södertälje sjukhus erbjuder högkvalitativ akut- och planerad specialistvård inklusive förlossning och är ett modernt kombinerat akut- och närsjukhus med 1 300 anställda.

Vi erbjuder dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats, centralt belägen i Södertälje med goda kommunikationer. Hos oss grundar sig verksamheten på nära samarbete mellan alla våra verksamhetsområden samt att medarbetare uppmuntras till aktivt kunskapsutbyte och ständig utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024