OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedala Tak är ett franchisekoncept som skapar förutsättningar för många lokala företagare att bli framgångsrika. Vår vision är att bli hela Sveriges Takmästare och Sveriges ledande leverantör av takbyten samt solcellsinstallationer till privatkunder. Vi visar att det går att leverera byggentreprenadtjänster med god lönsamhet utan att ge avkall på kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö samt arbetsvillkor. I slutet av 2021 har Swedala Tak 21 Takmästare utspridda över Mellansverige samt Västra Götaland. Målsättningen är en fortsatt kraftigt tillväxt under de kommande åren.
Vill du jobba i en organisation med driv, professionalism och entreprenörsanda? Är du en engagerad medarbetare som trivs i en snabbfotad miljö och har viljan och förmågan att arbeta resultatfokuserat och möjliggörande för både den egna organisationen och våra franschistagare? Vill du vara med på en tillväxtresa och har ambitionen att tillsammans med oss med stolthet leverera bra tak och service till våra kunder runt om i Sverige? Då kan du vara den vi söker!
Tjänsten
I rollen som Inköpschef på Swedala Tak ansvarar du för att skapa en hållbar och långsiktig affärsrelation med befintliga likväl som nya franschistagare och leverantörer. Du har en helhetssyn och är duktig på att skapa tydliga processer och skapa struktur. I din roll som Inköpschef är du den som ansvarar för hela processen. Du är självgående, vågar ta egna beslut, kan motivera och stå upp för dem, och är inte rädd för att ta i när det behövs.
Dina arbetsuppgifter innehåller bland annat inköp och prisförhandling, upprättande och omförhandlande av avtal med leverantörer samt prissättning ut mot våra kunder, det vill säga franchisetagarna.
Du tycker om att siffersätta dina framsteg och arbetar aktivt med resultatuppföljning, analyser, rapportering samt använder och utvecklar relevanta KPIer. Att lära sig nya saker, ta in och sammanställa information, sköta det löpande hantverket i det operativa inköpet, är självklara delar i jobbet som Inköpschef hos oss.
Tjänsten är dagtid och heltid. Din placeringsort är Falun. En del resor ingår i tjänsten och tillträde önskas i mars 2022.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha flera års arbetslivserfarenhet av inköp. Du kanske har arbetat som inköpare på bygghandel eller någon liknande sysselsättning? Vi ser att du har dokumenterade resultat av att du genom ditt inköpsarbete varit framgångsrik i att hitta effektiviseringar i inköpsarbetet, vilka lett till ökad försäljning och högre lönsamhet. Du tycker om att göra bra affärer och har koll på kostnadskontroll, kvalitet och produkter. Utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi är meriterande, men störst vikt kommer läggas på dina personliga kvalifikationer.
Du skall ha god datorvana och kunskap i något affärssystem. God svenska i tal och skrift är ett krav och du har körkort.
Personlighet
För att lyckas i rollen som Inköpschef hos oss är det viktigt att ha stort engagemang och eget driv. Att vara strukturerad och noggrann i arbetet är en självklarhet. Du sätter stort värde på kvalitet, är trygg i dig själv och gillar att ta ansvar. Resultat och framåtanda är viktigt för dig och du tycker om att både samarbeta med andra, men också kunna jobba på enskilt för att nå uppsatta mål.
Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström och ansökningar tas endast emot via länk på hemsida, www.lundinbostrom.se.
Vi välkomnar din ansökan senast den 17 januari, men kommer också intervjua kandidater löpande under processen. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
För mer information om bolaget, besök gärna www.swedalatak.se
Kontakta rekryteringskonsult Ida Ryentorp vid frågor på telefon 070-3607190 eller maila på ida.ryentorp@lundinbostrom.se.