OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en Procurement Manager-/Inköpschef. Du kommer börja som konsult med en anställning hos SJR i 6 månader. Därefter kommer kunden ta över anställningen om båda parter är överens. Vår kund sitter i fina lokaler i Kista med bra kommunikationer. Företaget tillämpar en hybrid modell.
I rollen som Inköpschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla inköpsarbete, processer, policys samt implementera och övervaka upphandlingsstrategier på nationell nivå för kunder och interna stakeholders. Du utformar inköpstrategier som bygger på analyser och uppföljning där du även säkerställer att upphandling sker ur ett kvalité- och hållbarhetsperspektiv. Du kommer att leverera värde genom att identifiera samt utföra arbetet för att maximera ekonomisk avkastning genom att maximera värde samt ta tillvara på möjligheter. Vidare kommer du som Inköpschef att utveckla, definierar och implementerar förhandlingsstrategier för kontrakt. Utarbeta avtalsvillkor för leverantörer för att minimera riskexponering.
I din roll kommer du även:
- Identifiering och hantering av nyckelleverantörer på strategisk nivå för att säkerställa en effektiv relation som levererar maximalt värde samtidigt som de kommersiella och finansiella riskerna för minimeras
- Där det behövs, hantera och motivera team (både virtuellt och direkt) för effektiv leverans av upphandling och affärsmål.
- Förstå nyckelkunder, engagerar sig regelbundet med och bygga engagemang med relevanta intressenter.
- Tillhandahålla konsulttjänster till kollegor och/eller anbudsteam där du säkerställer innovativa och konkurrenskraftiga insatser för att vinna affärer; utnyttja befintliga produkt-/tjänsteerbjudanden genom kapacitetsenheterna eller tredje part
Vem är du?
- Du har kandidat eller master inom inköp, ekonomi, teknik eller IT
- Du har minst 3-5 års erfarenhet av inköpsarbetet
- Du är en god förhandlare och har förhandlingsförmåga
- Har arbetat med allt från att ta in offerter från standardleverantörer till att driva RFX och göra strategiska långtidskontrakt med nya leverantörer
- Bekväm att arbeta i en internationell miljö
- Kunskap om inköps- och upphandlingstekniker samt van att omvärldsanalyserna
För att lyckas i rollen tror vi att du har förmåga att ta stort ansvar och du har tidigare jobbat mot KPI:s på lokal och nationell nivå. Både inom ekonomi, kundrelation samt process. Din roll innebär kontakt med flertalet olika personer inom- och utanför Fujitsu därav är mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska viktigt. Rollen innebär deltagande i projekt och att lösa utmaningar som uppkommer längst med projektens gång är centralt. I och med att Fujitsu är en stor organisation är det en fördel om man har erfarenhet av att orientera sig inom större organisationer.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Atena Vinogradova på 072-394 33 22. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-08-01.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88