OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Framtiden är elektrifierad – Omställningen mot en mer elektrifierad framtid kommer hålla oss på Yaskawa Nordic AB – Ett dotterbolag till Yaskawa Electric Corporation- sysselsatta i generationer. Yaskawas verksamhet i Sverige är en del av globala Yaskawa Electric Corporation, en koncern börsnoterad i Tokyo. Yaskawa är en av världens ledande tillverkare av industrirobotar samt frekvensomriktare och servomotorer. Det finns cirka en halv miljon MOTOMAN-robotar installerade över hela världen. Med tillgång till internationellt ledande teknologi skapar Yaskawa Nordic tillväxt och konkurrenskraft på hemmaplan. Marknaden för robotlösningar växer allt snabbare och nya kreativa lösningar utmanar de traditionella i allt större utsträckning. Idag levererar de ledande tekniklösningar för att automatisera produktion över hela världen. Yaskawa Nordic har cirka 185 anställda och bedriver verksamhet i Torsås, Kalmar och Jönköping. De omsätter drygt en miljard svenska kronor och är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015. Läs gärna mer om företaget på https://www.yaskawa.se/
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker en engagerad Inköpschef med övergripande ansvar för vår strategiska och operativa inköpsavdelning. Du kommer att ha fullt personalansvar för åtta inköpare och ansvar för att planera, strukturera och optimera inköpen i enlighet med företagets mål. Ditt ansvarsområde omfattar även att säkerställa en effektiv daglig drift på inköpsavdelningen och att leda, utveckla och motivera dina medarbetare.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Ansvara för att alla inköpsprocesser genomförs enligt plan och vidta åtgärder vid behov.
- Säkerställa att medarbetarna följer etablerade processer och att de är utbildade i de system som används.
- Affärsmässigt ansvara för det kategoristyrda inköpsarbetet.
- Driva flödeskoordinering och delta i strategiska projekt.
- Utveckla och effektivisera arbetsprocesserna inom inköpsavdelningen.
- Kontinuerligt övervaka och hantera fakturamatchning, leveransbevakning och avvikelser samt eskalera problem.
- Samarbeta med andra funktioner och bidra till att företagets gemensamma mål uppnås.
Som Inköpschef kommer du att ha fullt resultatansvar för inköps- och lagervärdet samt avdelningen. Ditt engagemang och kunskap kommer att vara väsentliga för att uppnå våra högt ställda tillväxtmål. Du kommer även att ansvara för leverantörsutvärderingar, affärsförhandlingar och avtalsskrivning. Som ledare för inköpsavdelningen förväntas du kontinuerligt förbättra och skapa de bästa förutsättningarna för vårt arbete.
Tjänsten är 100% på plats i Torsås och resor förekommer i varierande omfattning inom tjänsten.
Om du motiveras av att arbeta nära leverantörer och tillsammans med övriga organisationen för att uppnå optimala nivåer för våra inköpsartiklar, så är du den vi letar efter!
Din profil
Du är en resultatorienterad ledare som agerar utifrån ett helhetsperspektiv för att säkerställa det ekonomiska resultatet. Med din förmåga att organisera och prioritera effektivt är du flexibel och bekväm i arbetsuppgifterna. Din höga resultatfokus och uthållighet hjälper dig att arbeta mot uppsatta mål. Genom att motivera och leda dina medarbetare till att prestera sitt bästa, använder du din goda kommunikativa förmåga för att tydliggöra olika vägar och lösningar. Du trivs i ett teambaserat arbetsklimat där samarbete är nyckeln till att nå resultat. Rollen kräver att du har:
- Akademisk examen inom ekonomi eller teknik.
- Erfarenhet som Inköpschef inom tillverkande industri.
- Erfarenhet av budget- och resultatansvar.
- Erfarenhet av affärsmässigt ansvar för leverantörer.
- Goda kunskaper i Microsoft Office 365/Excel.
- Goda kunskaper i Svenska & Engelska, både i tal och skrift.
- Chefserfarenhet med underställd personal.
Vi ser det som meriterande att du har erfarenhet av att arbeta inom en koncernstruktur, vilket gett dig insikt i att navigera och samarbeta i en större organisationsstruktur. Dessutom värdesätter vi din kompetens inom avtalsförhandling och avtalsjuridik för att säkerställa gynnsamma och rättsliga bindningar med leverantörer och andra samarbetspartners. Om du dessutom har språkkunskaper i tyska, kommer det att vara till fördel då vi verkar inom en internationell kontext och har affärsrelationer med tysktalande parter. Med din affärsmässiga inställning har du haft ansvar för att skapa och underhålla relationer med leverantörer. Dessutom har du erfarenhet av att arbeta med underställd personal och har en stark medvetenhet om arbetsmiljöaspekter.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Jessica Sjösteen och nås på 0735-78 15 07 eller på jessica.sjosteen@unikresurs.se Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84