OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ammi är det lilla bolaget med den stora kompetensen. Vi finns för våra kunder när de behöver åstadkomma förändring eller ta ett rejält kliv framåt i utvecklingen inom sitt verksamhetsområde.
Vi på Ammi är både erfarna, kunniga och agila, alltid med kundens bästa för våra ögon. Ammi startade som ett produktbolag inom configuration management, men har vuxit och är idag verksamma inom såväl projektledning, utveckling och förvaltningsledning. Våra kunder är oftast myndigheter och tillverkande industri.
Uppdragsbeskrivning
Vår kund inom offentlig sektor är nu i behov av en avtalscontroller.
Uppdragsbeskrivning
Avtalscontrollern kommer att, tillsammans med upphandlare och upphandlingschef, arbeta med att ta fram mätbara mål och mätetal för inköp.
Arbetet kommer att ske i nära kontakt och dialog med olika nyckelpersoner både internt och externt.
Rollen som avtalscontroller ställer höga krav på analytisk förmåga och ett sinne för siffror och att man trivs med att arbeta i olika system. Personen ska kunna visualisera och presentera statistik och dra adekvata slutsatser mellan förhållanden och data.
Konsulten besitter goda kunskaper i Officepaketet och har utmärkta kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Personen har ett resultatorienterat arbetssätt och tycker om att utveckla och följa upp processer, nyckeltal samt att arbeta med analysmodeller. Den strävar efter ständiga förbättringar.
Problemlösning är en av konsultens styrkor, liksom affärsmässighet.
Kunskaper inom LOU/LUF och erfarenhet från inköpssystem är också ett plus.
Arbetsuppgifter
Rollen som avtalscontroller innebär både operativt och strategiskt arbete och ansvarar för:
• avtalsuppföljning
• att ta fram och implementera plan och rutiner för avtalsuppföljning.
• att analysera statistik
• att arbeta med nyckeltal
• Hitta felaktiga inköpsbeteenden och priser
• Skapa spend-analyser och arbeta med besparingar på våra avtalsområden.
• Hitta nya upphandlingsområden.
• Ta fram rapporter och utveckla vårt inköpsanalyssystem Proaact för att öka vår avtalstrohet.
Uppstart helst i juni men realistiskt är att uppdraget drar igång ordentligt efter sommaren.
Mycket arbete kan nog bedrivas på distans men kunden ser nog att man helst har möjlighet att arbeta någorlunda frekvent på plats.