OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Inköpsverksamheten hos kunden växer och är inne i en spännande utvecklingsresa. de förbättrar kontinuerligt deras kategoristyrning, leverantörssamverkan och upphandlingar genom att stärka upp strategiska mål, styrning, processer, verktyg, mätningar och spendanalys. Inköpsområden omfattar entreprenader, kraftprodukter, IT, konsulter och indirekt produkter och tjänster.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget består primärt av att bidra till utvecklingen och förvaltningen av inköpsavdelningens processor, metoder verktyg mätningar och spendanalys. Rollen innebär stor grad av samverkan inom inköpsavdelningen och ibland tvärfunktionellt med andra funktioner. Verksamhetsutveckling kan ske på egen hand eller i samverkan med andra medarbetare. Konsulten kommer att vara del av inköpsavdelningen och rapportera direkt till kundens inköpschef.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande)
- Minst 3 års erfarenhet av verksamhetsutveckling inom strategiskt inköp
- Minst 1 års erfarenhet inom inköpsverksamhet som omfattas av LOU eller LUF
- God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 3 års erfarenhet som strategisk inköpare
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med spendanalys i BI-verktyg
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med digitala upphandlingsverktyget, allra helst eAvrop
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström