OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bileko Car Parts AB (BCP), en del av Mekonomen Company, söker nu Inköpscontroller i början av karriären till kontoret i Stockholm!
Är du i början av din karriär och vill använda din analytiska kompetens? Du kommer bli en del av ett starkt varumärke och vara med och utveckla branschens bredast sortiment och tillgänglighet av bilreservdelar och biltillbehör på BCPs och Mekonomen Companys tillväxtresa. Har du kanske jobbat som Junior Business Controller eller Junior Buyer och är redo för nästa utmaning i karriären? Då är du välkommen in med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Bileko Car Parts AB (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Company som ansvarar för sortiment, inköp och logistik. Primärt stödjer BCP säljbolagen Mekonomen och MECA, men även andra delar inom koncernen.
Som Inköpscontroller kommer du arbeta med större varugrupper och volymvärden. Du jobbar med utveckling och förbättring av en produktkategori och erbjuds en utvecklande, dynamisk och prestigelös organisation med stor teknisk och kommersiell kompetens.
Dina arbetsuppgifter
Som Inköpscontroller kommer du att arbeta med kategoriarbetet framåt med fokus på analysarbete för att kunna utveckla kategorin till att fortsätta vara branschledande.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Analysera och följa upp nyckeltal inom kategorin.
• Utvärdera och kvalitetssäkra leverantörer
• Räkna på effekter av t.ex. leverantörsbyten och prisändringar
• Prognostisering t.ex. uppföljning av inköpsrapporter och analys för extra inköp
Värt att veta
I rollen har du ett nära samarbete med andra interna avdelningar, fyra säljbolag samt Mekonomen Group Purchase för att hitta synergier och utveckla kategorin. Du driver större förändringsprojekt som grundas på dina analyser för att möta försäljnings- och lönsamhetsmål.
Tjänsten är på heltid med start omgående, enligt ök. Du kommer vara placerad på Mekonomen Groups huvudkontor vid Torsplan i nya Hagastaden i Stockholm. I teamet jobbar även produktchefer som du har ett nära samarbete med.
Våra förväntningar
För den här rollen ser vi att du har en akademisk utbildning, gärna som civilingenjör eller ekonom, och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från arbete eller Internship. Du bör ha god vana av arbete i affärssystem och MS Excel.
Som person är det viktigt att du har en stark analytisk förmåga. Dina analyser kommer att ligga till grund för många beslut och nyckeltal, så det är viktigt att du trivs med att analysera data, skapa prognoser och analysera försäljning som dagliga arbetsuppgifter. Du bör också vara relationsbyggande och en god kommunikatör i tal och skrift på svenska och engelska, då du har många kontaktytor både externt och internt.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07