OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår kund som är en statlig myndighet söker vi nu en erfaren Inköpscontroller för att ingå i och driva ett större projekt framåt och för att stödja inköpsverksamheten. Vår kund arbetar kontinuerligt med kategoristyrning, leverantörssamverkan och upphandlingar genom att stärka upp strategiska mål, styrning, processer, verktyg, mätningar och spendanalys. Inköpsområden omfattar entreprenader, kraftprodukter, IT, produkter och tjänster. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att bidra till utvecklingen och förvaltningen av inköpsavdelningens processor, metoder verktyg mätningar och spendanalys. Ansvara för att samordna projekt och administrera projektets genomförande så att projektets målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat. Rollen innebär stor grad av samverkan inom inköpsavdelningen och ibland tvärfunktionellt med andra funktioner. Verksamhetsutveckling kan ske på egen hand eller i samverkan med andra medarbetare. Rollen kommer att vara en del av inköpsavdelningen och rapportera direkt till Svenska kraftnäts inköpschef.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande)
- Du har minst 3 års erfarenhet av verksamhetsutveckling inom strategiskt inköp
- Du har minst 1 års erfarenhet inom inköpsverksamhet som omfattas av LOU eller LUF
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- Meriterande är om du tidigare har arbetat med spendanalyser och digitala upphandlingsverktyg, som t. ex. eAvrop
Personliga egenskaper
Som person tror vi att du har god initiativförmåga, starkt eget driv, självgående och hög förmåga att leverera lösningar på tid och med hög kvalitet. Samtidigt är du strukturerad och analytisk, bra på att etablera relationer, förmåga att arbeta i grupp och samarbeta med många olika kontaktytor. Du är även serviceinriktad, kommunikativ och skapar förtroende. Du är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde och ansökan
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och med kontorstider. Arbetsuppgifterna utförs på kundens kontor i Sundbyberg. Kunden önskar start 2021-08-23 och uppdraget är ett vikariat som förväntas löpa fram till minst 2022-09-01. För detta uppdrag kommer du att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Stockholm, Sundbyberg. För det här uppdraget kommer det att upprättas ett SUA-avtal och registerkontroll att genomföras, vilket beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdraget. Skicka in din ansökan omgående då urval och intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm