Inköpscontroller till Vård- och omsorgsförvaltningen

Inköpscontroller till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Har du din specialistkunskap eller är intresserad av inköpsfrågor och avtal? Då har vi en spännande tjänst till dig! Som inköpscontroller arbetar du som stöd till våra verksamheter i nära samarbete med stadens centrala inköps- och upphandlingsenhet. Varmt välkommen med din ansökan!

Ekonomienheten leder och styr processen för verksamhetsekonomin och ansvarar för ekonomisk planering, uppföljning och analys. Enheten stödjer chefer och nämnder i efterlevnad av ekonomiprocesserna samt stöttar i utveckling av processerna för vård- och omsorgsförvaltningen så att chefer och nämnder kan klara sina uppdrag och mål. Det innebär ett rådgivande och stödjande förhållningssätt.
Vi på enheten är ett glatt gäng på tio personer som stöttar, inspirerar och lyfter varandra. Det är viktigt för oss att dela erfarenheter, kunskaper och skratt tillsammans. Vi strävar mot samma mål - att arbeta för en effektiv ekonomisk styrning och effektiva inköpsprocesser inom äldreomsorgen och våra verksamheter för personer med funktionsnedsättning.

Läs gärna mer om Vård och Omsorg på www.vasteras.se/vardochomsorg


ARBETSUPPGIFTER
Det här är en tjänst för dig som gillar att samordna och vara drivande inom inköpsområdet. Du är en viktig länk mellan vår förvaltning och stadens upphandlingsenhet. Det innebär att du samordnar förvaltningens behov inom inköp och tar fram underlag för beslut och upphandlingar. Det är viktigt att du har intresse för verksamheterna och deras behov.

Du analyserar nyckeltal till förvaltningsledning och stadens interna nätverk och gör uppföljningar av olika slag, till exempel kring de avtal som förvaltningen har eller analyser av inköpsbeteenden. Hela tiden arbetar du strategiskt genom att stödja och vägleda verksamheterna och dess chefer, i nära samarbete med upphandlarna och enhetens ekonomer. Vi tänker gärna framåt och långsiktigt och du får stora möjligheter att driva och planera förbättringsarbeten för processen.

Det här är en tjänst för dig som gillar när den ena dagen är olik den andra. Det är också en tjänst för dig som gillar att hitta lösningar på problem och att skapa kontaktnät allteftersom det behövs. Stämmer det in på dig?


KVALIFIKATIONER
Du är utbildad ekonom eller upphandlare eller har en annan akademisk utbildning som är relevant för det här uppdraget. Du har goda kunskaper i Excel och vi vill att du har kunskap i något ekonomisystem. Vi arbetar idag i ekonomisystemet Raindance och analysverktyget SPEND samt ledningssystemet Hypergene, har du tidigare arbetat i dessa, så ser vi det som ett plus. Vi söker dig som är erfaren inom området och har jobbat inom just inköp- och upphandling i ett antal år. Har du erfarenhet av detta inom en offentlig verksamhet är det en merit.

Vi tänker oss att du är en god strateg som har lätt för att se helheter och förbättringsmöjligheter. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta men du har också förmåga att själv strukturera, prioritera och driva ditt arbete framåt. Du är van att jobba med datamängder, att analysera, förstå samband och kommunicera budskap. Du har förmågan att se helhetsbilden. Förbättringsarbete och utveckling är något som motiverar dig.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024