OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tomelilla kommun i Skåne, har drygt 13 000 invånare. Cirka 800 är anställda i kommunförvaltningen. Här på Österlen finns naturupplevelserna du behöver, maten du längtat efter och kulturen du inte visste fanns.
På ekonomiavdelningen finns idag 8 stycken anställda fördelade på en ekonomichef, en redovisningsansvarig, två ekonomiassistenter, tre ekonomer och en inköpssamordnare.
Ekonomifunktionen är i mångt och mycket centraliserad med ekonomer som stödjer respektive verksamhet. Inköpssamordnaren ansvarar för att lagar, reglementen och riktlinjer följs samt deltar också aktivt i ett större antal upphandlingar.
Ekonomiavdelningen i Tomelilla kommun har startat en förändringsprocess det senaste året där vi vill finna vägar och arbetssätt för att bli Skånes bästa serviceenhet. Vi erbjuder nu dig en möjlighet att åka med på vår resa.
ARBETSUPPGIFTER
• Självständigt leda enklare upphandlingar
• Behjälplig vid större och mer komplexa upphandlingar
• Controlling
• Månadsuppföljning mot budget inom verksamhetsområden
• Avtalsuppföljning
• Uppföljning, analys och rapportering av väsentliga nyckeltal
• Administrativa sysslor
• Driva proaktivt förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats.
• Inköpscontrollern ska också arbeta aktivt med att utveckla analysmetoderna samt skapa olika former av varningssystem
• Bilda och utveckla nätverk internt och externt för uppföljning av inköp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning med goda kunskaper inom ekonomi och är skicklig på att sammanställa och analysera data. Du har mycket goda kunskaper i MS Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla och vidareutveckla applikationer i beslutsstödsystem (ex Qlikview). Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp i offentlig eller privat sektor.
Vi söker dig som är noggrann, analytisk och strukturerad. Du är en god kommunikatör med hög social kompetens, är nyfiken och trivs med utmaningar.
Din samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen som inköpscontroller.
Vi kommer att lägga stor vikt utifrån dina personliga egenskaper.
Karriärmöjlighet finns för rätt person.
Nyckelord:
Affärsförståelse, analytisk, initiativrik, förändringsförmåga, initiativrik, driven samt förmåga att coacha medarbetare
ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.
Finner vi rätt kandidat så förbehåller vi oss rätten att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdag.
Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Aditro support.
Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Eva Viggh
0417-182 78
Ekonomichef Anders Eriksson
0417-183 05
Kommunikationschef Helene Grafman
0417-18230